Systemingenjör, 2nd Line Support & Incident Mgmt

Ascom Sweden AB / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ascom Sweden AB i Göteborg, Herrljunga, Stockholm eller i hela Sverige

Vi förstärker vår tekniska organisation inom Ascom Nordic med en nyinrättad tjänst för 2nd Line Support och Incident management. Om du är rätt person kan vi erbjuda dig ett mycket omväxlande och utvecklande arbete med många kundkontakter.
Ort
Göteborg

Publiceringsdatum
2011-04-12

Dina arbetsuppgifter
Som 2nd Line Support kommer du bistå våra partners samt våra egna serviceingenjörer och 1st Line Support med avancerad teknisk rådgivning i samband med service och support på installerade system.
Utredning av felorsaker samt framtagning av lösningar vid tekniska problem på driftskritiska systemlösningar där åtgärdstiden är viktig är en del av utmaningen. Arbetet sker i nära kontakt med vårt eget Applikationsteam samt Ascom Wireless Technical Assistance Center och Product Quality.
Du kommer också att vid allvarliga incidenter/driftstörningar på systemkritiska lösningar ta ledningsfunktionen för Ascoms samlade insatser, Incident Management, där utöver coordineringen av våra egna insatser den fortlöpande kommunikationen med kund är en mycket viktig del.
En del i arbetsuppgifterna är också att ansvara för genomförandet av Office Trial och Field Trial i samband med produktintroduktioner, samt att driva våra NCR ärenden.
Kundkontakter sker främst via telefon och mail men enstaka resor kan förekomma, t.ex. i samband med komplexa felorsaksutredningar.
Kvalifikationer/Personliga egenskaper
Mycket god analytisk förmåga är ett krav men också en pragmatisk läggning, som gör att du finner rimliga lösningar till våra kunders problem. Förmågan att ta in en stor mängd information på kort tid är en nödvändighet, liksom att lätt kunna släppa ett fall för att fokusera på ett annat med högre prioritet.
Till denna tjänst söker vi en person erfarenhet av komplex felsökning och som samtidigt har förmåga att kommunicera och verka i en miljö där kunden står i centrum.
Din formella bakgrund är förmodligen högskoleingenjör eller motsvarande med inriktning mot datateknik.
Som person har du mycket god samarbetsförmåga, du är initiativrik, noggrann och kvalitetsmedveten. Du är kreativ och har ett intresse av att hela tiden hålla dig uppdaterad inom teknikområdet. Du behärskar förmågan att kommunicera med kunder i krissituationer och att förmedla kunskap till kollegor.
Vi förutsätter att du behärskar svenska och engelska i så väl tal som skrift. Ytterligare skandinaviska språkkunskaper är meriterande.

Kontaktperson för detta jobb
Mats Andersson, tel 031-559346

Så ansöker du
Din skriftliga ansökan med en kort beskrivning av dig själv samt en aktuell meritförteckning skickas till career@ascom.se senast den 25 april 2011. Urval och intervjuer kommer ske löpande.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-25
Ange följande referens när du ansöker: 2nd Line Support Nordic
Ansökan kan skickas till e-postadress: career@ascom.se

Företag
Ascom Sweden AB

Adress
Ascom Sweden AB
Box 8783
40276 GÖTEBORG

Kontorsadress
Grimbodalen 2

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-559300
E-postadress: career@ascom.se

Jobbnummer
902150

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ascom Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ascom Sweden AB: