Systemförvaltare till HR-servicecenter

Helsingborgs stad, HR-avdelningen / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, HR-avdelningen i Helsingborg

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

HR-servicecenter är en del av HR-avdelningen inom Stadsledningsförvaltningen. HR-servicecenter betalar ut lön,
handlägger pension och förvaltar HR/lönesystem för sex kommuner (samt några kommunala bolag) inom familjen
Helsingborg (www.familjenhelsingborg.se); Ängelholm, Höganäs, Båstad, Åstorp och Svalöv och Helsingborg.

I dagsläget levererar vi drygt 25 000 lönespecifikationer per månad till ett belopp av cirka 340 miljoner kronor. Vår support
är bemannad varje vardag och hanterar cirka 3 000 samtal i månaden från medarbetare, chefer, specialister och
myndigheter med flera. Vi är idag drygt 40 medarbetare på HR-servicecenter. HR-servicecenters målsättningar är att
utvecklas med flera kunder inom Familjen Helsingborg, att bidra till kostnadseffektivitet för våra uppdragsgivare och bli ett
av Sveriges bästa Servicecenters.

Vi söker dig som vill arbeta som systemförvaltare och vara med och fortsätta att ständigt utveckla en professionell
serviceverksamhet. Du kanske arbetar som lönespecialist idag och kan Personec P och ser rollen som systemförvaltare som din nästa utmaning. Tjänsten avser en tillsvidareanställning.

Stöd, Service och samarbete är viktiga ledord i vår verksamhet som stödorganisation till chefer, chefsstöd och anställda
inom de kommuner som samverkar avseende löne- och pensionsadministration inom Familjen Helsingborg.


Publiceringsdatum
2019-03-27

Arbetsuppgifter
Din roll är att tillsammans med lönespecialisterna och övriga medarbetare bidra till en effektiv och processinriktad
lönehantering. Du kommer att tillhöra sektion system, som har till uppgift att förvalta våra kunders HR/lönesystem,
kvalitetssäkra löneprocessen och samarbeta med lönespecialisterna och pensionshandläggarna. I arbetet ingår även att
planera för och testa versionsuppgraderingar och andra systemrelaterade arbetsuppgifter. Vi arbetar med Visma Personec
P som HR/lönesystem.
Som systemförvaltare är du även en viktig del i löneprocessen, du kommer utföra kontroller och verkställa lön, säkerställa
de månatliga systemrutinerna och den löpande systemadministrationen. Du är ett expertstöd i systemfrågor internt och
externt. Uppdraget innebär många kontaktytor, med systemleverantör och kunder. I rollen ingår också att delta i olika
utvecklingsaktiviteter.


Kvalifikationer
Du har ett konsultativt arbetssätt och ett
professionellt bemötande och tycker om att ge god service.
Du kan skapa goda relationer och trivs bra med att arbeta i team. Du kan självständigt planera och driva utvecklingsarbete
och visar vilja att själv utvecklas. Du har en hög allmän datamognad och intresse av att lära dig nya system. Du drivs av
att vara med och utveckla genom att se möjligheter och lösa problem.

Det är meriterande om du har kunskaper om arbetsrätt och kommunala avtalsområden och har arbetat i systemet Personec P. För att trivas hos oss ska du tycka om att arbeta i en miljö som ständigt utvecklas och har ett högt tempo. Vi arbetar i en
dynamisk miljö vilket innebär olika former av förändringar i våra interna arbetssätt, hos våra kunder och våra system.

Som person är du ansvarstagande, strukturerad, kommunikativ och öppen. Du har fallenhet för att ge god service,
samarbeta med andra och skapa förtroende. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och din förmåga att vara en bra
lagspelare.



ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-693 693.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-14
Ange följande referens när du ansöker: C25439
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mia Hallberg mia.hallberg@helsingborg.se

Företag
Helsingborgs stad, HR-avdelningen

Adress
Helsingborgs stad, HR-avdelningen

25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
4694903

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, HR-avdelningen: