Systemförvaltare till Capio Support
Capio Sverige AB / Sjuksköterskejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Capio Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Capio Support levererar kvalificerad IT drift, IT support och förvaltningstjänster till Capios olika enheter. Med modern IT teknik och kvalificerade och engagerade medarbetare stödjer vi våra interna kunder att leverera vård och behandling. Vi ansvarar för tekniska lösningar som används av tusentals Capiomedarbetare varje dag. Vi förvaltar också journalsystemet TakeCare, Qlikview och SITHS, EK, e-arkiv, Nilex, WebDoc, 1177, HSA för Capios räkning.
Publiceringsdatum2020-10-22BeskrivningVi söker en systemförvaltare till vår förvaltningsgrupp i Stockholm som har till uppgift att förvalta journalsystemet TakeCare, WebDoc, Capios SITHS-kort, EK, administrera behörighet i olika system samt jobbar i SLL system och vårt SITHS kortkontor.
Vi följer utvecklingen, förvaltar och stödjer införandet av e-tjänster till vårdgivare och innevånare. Vi arbetar även med både regionala och nationella tjänster inom vården.
Vårt kontor ligger på Wollmar Yxkullsgatan 25 men jobbar mycket ute i verksamheterna (inom Stockholm.
Dina arbetsuppgifterSom systemförvaltare håller du dig informerad om utvecklingen på området och tar eget ansvar för ditt nätverk och din kompetensförsörjning. Arbetet bedrivs i nära samarbete med verksamheten och medarbetare inom förvaltning och övriga lokala och regionala förvaltningar.
Tjänsten utgör en av tre systemförvaltare vars arbetsuppgifter i huvudsak är att:
- Tillsammans med övriga i förvaltningsteamet bemanna supportfunktionen, och förse våra verksamheter med effektiv användarcentrerad support.
- Hantera och lösa ärenden som tilldelas, via telefon, e-post eller direkt i ärendehanteringssystemet.
- Delta i processen att fånga in förändringskrav från verksamheten.
- Vara delaktig i utformandet av rutiner/riktlinjer avseende systemens användande i verksamheten.
- Ta fram utbildningsmaterial samt hålla i utbildningar och informationsmöten för olika målgrupper. Hålla utbildning i TakeCare för enskilda användare eller grupper.
- Planera och verifiera nyheter/förändringar i systemet samt utforma information till verksamheten t.ex. i samband med versionsuppdatering.
- Delta i utvecklingsarbete/förändringsarbete i projektform, t.ex. i samband med införande av nya funktioner i verksamheten.
- Delta i den löpande förvaltningsprocessen av TakeCare (primärt) och anknytande system.
- Delta i utrullningsprojekt avseende TakeCare och proaktivt säkerställa att mottagande organisation är redo att hantera TakeCare.
- Arbeta i nära samarbetet med de lokala IT-ansvariga/IT-ombuden på respektive enhet.
KvalifikationerVi ser med fördel att du är sjuksköterska och har god kunskap och minst tre års dokumenterad erfarenhet av förvaltning och/eller administration av TakeCare. En alternativ bakgrund är att du har arbetat inom ett vårdyrke och därmed skaffat dig god kännedom om TakeCare. Detta kombinerat med god datorvana och intresse för IT-frågor ser vi som grundläggande. Kunskaper och erfarenhet av förvaltningsarbete inom vårdstödjande system samt erfarenhet av arbete inom vårdverksamheten ser vi som meriterande.
Erfarenhet av att delta i projekt samt erfarenhet av att hantera kundkontakter är meriterande, liksom kunskaper inom SITHS/EK, 1177 samt medicinteknisk utrustning.
Dina personliga egenskaper
För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är serviceinriktad, engagerad, driven och tycker om att hjälpa användare. Du är kommunikativ, handlingskraftig och har en utpräglad känsla för problemlösning. Vidare är du en noggrann, målinriktad lagspelare med hög social kompetens och stort tålamod. Som person är du engagerad, självgående och drivande med förmåga att se helheten. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta, har ett positivt synsätt och en förståelse för verksamhetens behov. Att ta egna initiativ och att ta ett stort ansvar är naturligt för dig. Du ska vara strukturerad och metodisk. Vi lägger stor vikt vid samarbetsförmåga och personlig lämplighet.
- Är van att arbeta både självständigt och i grupp och är lyhörd för användarnas önskemål.
- Tycker om problemlösning.
- Inte rädd för att fråga, när det är något du inte förstår.
- Är van att ta egna initiativ och kan bidra till vår sektion med positiv inställning och humor.
- Uppdraget ställer höga krav på stresstålighet och prioriteringsförmåga. Du ska trivas i en miljö med högt tempo och ta stort eget ansvar att lösa uppgifter självständigt på eget initiativ men också kunna anpassa dig till olika grupper.
Capio är en nordisk vårdgivare som erbjuder ett brett och högkvalitativt vårdutbud inom medicin, kirurgi och psykiatri genom sina sjukhus, specialistkliniker och vårdcentraler i Sverige, Norge och Danmark. Den fysiska vården kompletteras med digitala tjänster och verktyg som möjliggör att patienten får hjälp digitalt när det är möjligt och fysiskt när det behövs. Sedan november 2018 är Capio en del av Ramsay Santé, en ledande europeisk vårdgivare med totalt 36 000 medarbetare i sex länder. För mer information om Capio och Ramsay Santé besök
www.capio.se och
www.ramsaygds.fr.Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast efter överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-11-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagCapio Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/1032".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Capio Sverige AB (org.nr 556062-5237)
Arbetsplats Capio AB, Capio IT, Capio Support
Jobbnummer 5411993
Observera att sista ansökningsdag har passerat.