Systemförvaltare till Åhléns

Åhléns AB / Datajobb / Stockholm
2022-05-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Systemförvaltare till Åhléns" (publicerad 2022-07-01) ⬅️


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åhléns AB i Stockholm, Solna, Danderyd, Täby, Södertälje eller i hela Sverige

Vi söker nu en erfaren systemförvaltare till vårt team för att utveckla och förvalta de tjänster, applikationer och processer som ansvarsområdet levererar till verksamheten.

Åhléns är på en spännande resa med målet att bli Sveriges ledande e-handlare med optimal fysisk närvaro! Som ett led i det har vi byggt ett nytt lager med moderna och automatiserade lösningar för att kunna optimera framtidens logistik inom Åhléns.

I denna roll får du arbeta i ett förvaltarteam som täcker logistiklösningar från varuförsörjningsplanering, manuella och automatiserade lagerlösningar, transportlösningar till leverantörsportaler. Vi arbetar i moderna system såsom Relex för replenishment, ElseWare för lagerstyrning och KiSoft för styrning av automationslösning.

Rollen innefattar huvudsakligen följande uppgifter:

- Förvalta och utveckla de tjänster, applikationer och processer som ansvarsområdet levererar till verksamheten.
- Vara verksamhetens kontaktperson i dagliga frågor gällande de system som tjänsteområdet omfattar.
- Fungera som support för hantering av incidenter och problem i det eller de system som tjänsteområdet omfattar.
- Identifiera, lyfta och genomföra aktiviteter som är nödvändiga för att bibehålla och förbättra funktioner och processer i system inom tjänsteområdet.
- Hålla sig ajour med lagar och förordningar som berör tjänsteområdet.
- Medverka i projekt som involverar det egna tjänsteområdet

Rollen ingår i Supply IT-teamet och du rapporterar till IT Lead Supply.
Vem söker vi?

För att lyckas i rollen behöver du ha ett stort driv för att hitta lösningar, förbättringar och nya affärsmöjligheter. Som person är det viktigt att du har hög samarbetsförmåga och ett affärsmässigt arbetssätt då du kommer att arbeta tvärfunktionellt och ha mycket kontakt med andra funktioner inom organisationen.

I denna roll dyker nya utmaningar upp på regelbunden basis - därav ser vi att du har en god problemlösningsförmåga och hela tiden ligger steget före. Vidare hoppas vi att du är initiativrik och har mod att utmana dig själv och andra. Du drivs av att bidra till att vi som företag blir framgångsrika och vill vara i ett sammanhang där vi genom att ha kul tillsammans skapar förutsättningar för ett gott samarbete.

Vi ser det som mycket positivt om du har tidigare arbetslivserfarenhet av retail och automatiserade lager. Till denna roll ser vi även att du har med dig:

- Universitets- eller högskoleutbildning inom systemvetenskap, teknik, IT eller motsvarande
- Erfarenhet av arbete med systemförvaltning och logistiklösningar
- Erfarenhet att arbeta med en mix av standardsystem och egenutvecklade komponenter

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande 6 månaders provanställning, vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Du är placerad på Åhléns huvudkontor beläget i centrala Stockholm (i dagsläget sitter vi i Skanstull, men vi flyttar till nya kontor vid Odenplan under sommaren).

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen.

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2022-05-04

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Åhléns AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Åhléns AB (org.nr 556797-8126), http://www.ahlens.se/

Arbetsplats
Åhléns

Jobbnummer
6604102

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åhléns AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åhléns AB: