Systemförvaltare TakeCare
Acceptus AB / Datajobb / Stockholm
2025-02-14
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Acceptus AB i Stockholm,
Uppsala,
Malmö eller i
hela Sverige Vi söker dig som är serviceinriktad och trivs med att jobba med problemlösning och användarstöd för digitala verktyg inom vården. Ta chansen att bli en del av vårt supportteam som dagligen stöttar vården att optimera verksamheten och säkerställa patientsäkra arbetssätt?
Publiceringsdatum2025-02-14Om tjänstenVi söker en systemförvaltare till vår support och förvaltning av TakeCare.
Teamet support och förvaltning hanterar löpande inkommande supportärenden via telefon och via ärendehanteringssystem. I rollen som systemförvaltare kommer du att arbeta med hantering av användarsupport och förvaltning av TakeCare och dess kringsystem som till exempel webbformulär, Picsara, SALA och eTjänster (1177). Inom ramen för förvaltningsarbetet deltar du även i arbetsgrupper i den regionala förvaltningen. Du kommer även samarbeta med våra projektledare i samband med införande av nya kunder i TakeCare.
I rollen förekommer också löpande utbildningar för både nya och befintliga användare i så väl TakeCare som övriga kringtjänster vi erbjuder våra kunder.
Du ingår i ett supportteam som ger högklassig service och användarsupport till privata vårdgivare i Region Stockholm. Företaget erbjuder dig möjligheten att aktivt bidra med idéer till fortsatt utveckling av supportverksamheten samt möjlighet till ständig utveckling i att lära dig nya tjänster och applikationer.
Vi söker dig som
Har arbetat några år som systemförvaltare eller lokal systemadministratör LSA av vårdinformationssystemet TakeCare.
Har god förståelse för vårdrelaterade begrepp, hur vården fungerar samt är strukturerad. Vi ser därför gärna att du har en utbildning och bakgrund inom sjukvården.
Du har goda kunskaper av IT-system samt teknik. Du bör också ha erfarenhet av digitala verktyg, plattformar och applikationer som används inom vården.
För att trivas i tjänsten och komma in bra i arbetet är det viktigt att du har ett prestigelöst förhållningssätt och har lätt för att samarbeta med kollegor och kunder. Som person är du initiativtagande och flexibel och kan arbeta i grupp och självständigt för att lösa problem och skapa möjligheter tillsammans med andra.
Då arbetet innebär mycket kontakter med kunder och användare är det en förutsättning att du har både vana och gillar att prata i telefon med kunder. Du identifierar och hanterar kundens önskemål och behov. Är serviceinriktad, tydlig och har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.
Om Acceptus eHälsa
Acceptus eHälsa arbetar för att förenkla vardagen i vårdrelaterade verksamheter inom hälsa, vård och omsorg. Vårt erbjudande av digitala vårdtjänster omfattar såväl egenutvecklade tjänster som lösningar från samarbetspartners. I takt med den ökade efterfrågan växer verksamheten vilket gör att vi behöver utöka teamet.
Mer information.
Vi erbjuder en tjänst på heltid med möjlighet till hybridarbete. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig chef Tore Blomqvist på 079-006 68 68 eller
tore.blomqvist@acceptus.se Välkommen med din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Acceptus AB (org.nr 556671-5818),
https://acceptus.se Arbetsplats Acceptus
Jobbnummer 9167241