Systemförvaltare Stöd och Omsorg

Valdemarsviks kommun, Sektor Stöd och Omsorg / Datajobb / Valdemarsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Valdemarsvik, Åtvidaberg, Söderköping, Norrköping, Västervik eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Valdemarsviks kommun, Sektor Stöd och Omsorg i Valdemarsvik

Valdemarsvik är en skärgårdskommun i södra Östergötland belägen utmed E22. Vi är en kommun som växer och har idag cirka 7 900 invånare. Vi har den lilla kommunens alla fördelar, med närheten till varandra och korta beslutsvägar. Vi har dessutom en enastående natur med skogen och havet. Det händer mycket i Valdemarsviks kommun och inom vår kommunala organisation med cirka 700 medarbetare. Läs gärna mer om vår kommun och vårt arbete på www.Valdemarsvik.se och ta del av vår Vision 2025.
Sektor Stöd och omsorg har ca 350 medarbetare som arbetar inom socialtjänst, äldreomsorg och med funktionsnedsatta eller inom hälso- och sjukvård. Vårt uppdrag är omfattande och en viktig del av den samhällsservice vi vill ge våra kommuninvånare.




Publiceringsdatum
2018-06-27

Arbetsuppgifter
Som systemförvaltare ska du bland annat;
• bistå och representera vid system-integrationsfrågor
• arbeta med vidareutveckling samt avveckling av system inom sitt ansvarsområde
• ansvara för utbildning av systemens användare
• informera och stödja användare, vid behov genomföra användarträffar
• se till att rutiner och regler finns för användandet av systemen och dessa efterlevs
• funktionstesta nya versioner före driftsättning
• svara för att upprättade planer och prioriteringar följs
• samverka med övriga systemförvaltare
• ha kontakt med leverantörer av verksamhetssystemen och i vissa frågor kommunens it-avdelning
• se till att det finns användardokumentation och handböcker till systemen och att dessa hålls aktuella
• handha löpande uppgifter som t ex att ge nya användare rätt behörighet



Kvalifikationer
Verksamhetskunskap om Äldre, Individ- och familjeomsorg samt Funktionshinderomsorg, Det är ett krav att inneha kunskap i social dokumentation. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Mycket god datorvana. En god samarbets- och kommunikationsförmåga. Vi söker dig som gillar att ta ansvar och att vara spindeln i nätet. Du ska vara skicklig i struktur och samverkan samt arbeta för kvalitetsutveckling. Meriterande med eftergymnasial utbildning inom området, meriterande att inneha kunskap om myndighetsutövning och verkställighet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-10
Ange följande referens när du ansöker: 729e/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mika Smeds Levin 0123-191 00

Företag
Valdemarsviks kommun, Sektor Stöd och Omsorg

Adress
Valdemarsviks kommun, Sektor Stöd och Omsorg
Valdermarsviks kommun
61580 Valdemarsvik

Kontorsadress
Storgatan 37

Jobbnummer
4224344

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Valdemarsviks kommun, Sektor Stöd och Omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Valdemarsviks kommun, Sektor Stöd och Omsorg: