Systemförvaltare/projektledare Socialkontorets stab

Södertälje kommun / Datajobb / Södertälje
2020-06-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Systemförvaltare/projektledare Socialkontorets stab" (publicerad 2020-07-02) ⬅️


Visa alla datajobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun i Södertälje, Botkyrka, Sundbyberg, Stockholm, Upplands Väsby eller i hela Sverige

En dag på jobbet
Som systemförvaltare/projektledare på socialkontorets stab kommer du att arbeta med utveckling och förvaltning av vårt nya verksamhetssystem Combine tillsammans med dina två kollegor. Verksamheten har höga krav på kvalitet vilket gör att utveckling och förvaltning av vårt verksamhetssystem är en viktig del i digitaliseringsstrategin. Du kommer att överta projektledarskapet för implementeringen av vårt nya verksamhetssystem. Vi har under våren konfigurerat systemet för Vuxen - psykiatri och missbruk samt Arbetet och Försörjning. Under hösten ska personalen utbildas och all data migreras för dessa verksamheter. Samtidigt så kommer Barn och ungdoms verksamheter att påbörja sin implementering. Du kommer ansvara för att genomföra den plan som är lagd och vara kontakten mellan verksamheten och vår leverantör Pulsen. Du kommer även att delta i arbetet med att avsluta vårt tidigare verksamhetssystem och vara projektledare för implementering av e-arkiv.
Som systemförvaltare/projektledare kommer du att arbeta med:
• Projektledning vid olika implementeringar
• Förvaltningsledning vid utveckling och förvaltning av verksamhetssystemet
• Utbildning av nyckelpersoner/superanvändare
• Upprätthålla regler och rutiner för systemet
• Vara delaktig i uppgradering av programvara och teknisk miljö
• E-arkiv

Vem är du?

Publiceringsdatum
2020-06-05

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av projektledning och ett intresse av digitaliseringsfrågor i allmänhet och systemförvaltning i synnerhet för att utveckla verksamheten. Du har relevant högskoleutbildning eller liknande erfarenhet som gett dig en gedigen kunskap i projektledning och/eller systemförvaltning. Du har goda kunskaper om individ- och familjeomsorgens verksamheter.
Meriterande:
Arbetet kräver god förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att skapa goda relationer och bidrar till gott samarbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat med förhandling utifrån kravställning i upphandlingar. Har du erfarenhet av verksamhetssystemet Combine ser vi det som mycket meriterande. Utöver det förväntar vi oss att du kan hantera Officepaketet, har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Personliga:
Som person är du driven och initiativtagande, ser vad som behöver göras och agerar på det. Du är ansvarstagande, har god samarbetsförmåga, ett öppet förhållningssätt och lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du är strukturerad och har god analytisk förmåga med erfarenhet av att driva parallella uppgifter som är både korta och långsiktiga.

Vi erbjuder dig
Ett arbete där du är med och bidrar till att skapa förutsättningarna för medborgare som behöver samhällets stöd. Du som medarbetare är vår viktigaste tillgång. Vi erbjuder dig en arbetsplats där du har stora möjligheter att vara med och påverka din och vår gemensamma framtid. Här har vi en öppen kultur och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Vi tar vara på din kreativitet och ditt engagemang och uppmuntrar dig till att komma med idéer och utmana invanda arbetssätt, alltid med fokus på medborgaren. Att du deltar i utvecklingsarbete och förändringar är en självklarhet. Inom alla verksamheter är ambitionen att arbeta hållbart genom kvalitetsarbete, metodutveckling, digitalisering och kompetensutveckling.
Du kan läsa mer om våra förmåner här: https://www.sodertalje.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss/formaner/

Välkommen till oss!
Socialkontoret har cirka 750 anställda och är organiserad i tre verksamhetsområden. Du kommer tillhöra socialkontorets stab på 16 personer med kollegor som är systemförvaltare ekonomer, verksamhetsstrateger, jurister, kvinnofridssamordnare, administratörer, välfärdsteknikutvecklare samt handläggare på Tillståndsenheten. Vårt uppdrag är att ge service och vara tillgängliga för alla som behöver stöd, hjälp och omsorg. Vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb och erbjuder ett arbete som berör. Vi sitter i stadshusets moderna lokaler nära centrum och kommunikationer.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Södertälje kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "147171".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Södertälje kommun (org.nr 212000-0159)

Jobbnummer
5254368

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun: