Systemförvaltare Personec P med inriktning mot ekonomi
Soltak AB / Ekonomiassistentjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Kungälv,
Göteborg,
Partille,
Lerum,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Soltak AB i Kungälv SOLTAK AB
Kommunsamverkan för effektivare stödtjänster.
SOLTAK AB består av sju ägarkommuner. Fyra av kommunerna har lagt över ekonomiadministration och löneadministration. Tre kommuner har lagt över IT-drift och -support till SOLTAK AB, allt för att samordna och effektivisera produktionen av stödtjänster.
SOLTAK AB arbetar för att leverera professionella tjänster till sina kunder. Medlemskommunerna skall få ta del av servicetjänster i ständig utveckling. Ägarkommunernas stödprocesser utgör bolagets kärnverksamhet. Beslutsvägarna inom bolaget är korta.
Grundläggande kärnvärden i bolaget är tillit och förtroende, engagemang och motivation samt gott kundbemötande.
SOLTAK AB skall vara en attraktiv arbetsgivare som värderar sina medarbetare högt och som inspirerar till yrkesmässig och personlig utveckling.
Publiceringsdatum2017-01-31ArbetsuppgifterArbetet är en intressant och utvecklande tjänst som systemförvaltare. Du blir en av flera systemförvaltare där du har specialistkunskap i ekonomi. Du kommer att, tillsammans med löneteamets övriga systemförvaltare, ansvara för systemförvaltningen och utvecklingen av arbetssätt och processer i Personec P med tillhörande applikationer.
Du kommer att få vara med och utveckla våra arbetsflöden och arbetssätt och förverkliga våra processer i samarbete med våra kundkommuner. I ditt arbete kommer du att uppdatera, planera och införa nya systemversioner och du kommer att utbilda kollegor, chefer och andra expertanvändare i processer och systemhantering. Du kommer att ha nära samarbet med kollegor internt på SOLTAK, medarbetare/chefer i kundkommunerna samt externa aktörer och leverantörer.
Rutinmässiga arbetsuppgifter kommer att bestå av daglig drift, så som bearbetningar/körningar i systemapplikationerna, underhåll och uppsättning av systemen efter våra processer. Analys och felsökning av incidenter samt hantering av supportärenden.
KvalifikationerDu har flera års erfarenhet av systemförvaltning inom lön- och bemanningsområdet med Personec P och tillhörande applikationer . Utbildning inom området är meriterande. Kunskaper inom arbetsrätt och kommunala avtalsområden samt ekonomi är mycket meriterande. Önskvärt är att du har erfarenhet av att driva och arbeta i projekt.
Som person är du är nyfiken och vill lösa problem. Du drivs av att skapa hållbara lösningar som fungerar väl i ett helhetsperspektiv. Att samarbeta är en förutsättning. Arbetet innebär många kontakter både internt på SOLTAK och i kundkommunerna, samt externt med leverantörer. Därför är det en förutsättning att du trivs med att arbeta i team och har förmågan att skapa goda relationer.
Du kan självständigt planera och driva utvecklingsarbete och visar vilja och intresse för din egen utveckling. Du har ett stort engagemang för systemfrågor och för att skapa användarvänliga lösningar.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så registrera din ansökan redan idag!
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-26
Ange följande referens när du ansöker: A650235
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmma Magnusson
emma.magnusson@soltakab.se 010-3312801
FöretagSOLTAK AB
AdressSOLTAK AB
Trollhättevägen 20
44234 Kungälv
KontorsadressTrollhättevägen 20 44234 Kungälv
Jobbnummer 3291931
Observera att sista ansökningsdag har passerat.