Systemförvaltare Personec P

Bollebygds kommun, HR-avdelningen / Datajobb / Bollebygd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Bollebygd, Härryda, Lerum, Borås, Partille eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bollebygds kommun, HR-avdelningen i Bollebygd

Bollebygd är en av Sveriges snabbast växande kommuner och ligger naturskönt på bekvämt pendlingsavstånd mellan Göteborg, Borås och Alingsås. Kommunen står inför flera spännande utmaningar i takt med att kommunen växer och efterfrågan på kommunala tjänster ökar.

Kommunens HR avdelning består av ett team på sju personer som tillsammans arbetar för att förvalta och förbättra organisationens processer gällande personal- och lönearbete. HR avdelningen är organiserad i två huvudområden där det ena omfattar personalstrategiskt stöd till chefer och det andra löneadministration, systemförvaltning samt pensionsadministration.

En systemförvaltare och två lönespecialister arbetar med lönerelaterade frågor, systemförvaltning, pensionsfrågor och support. Vi stödjer och ger service till chefer och medarbetare i Bollebygds kommun. Vårt fokus är att tillhandahålla effektiva och användarvänliga systemstöd för att kunna betala ut korrekt lön till rätt medarbetare i avtalad tid. Vi arbetar med personalsystemet Personec P.

Nu söker vi en systemförvaltare/pensionshandläggare som kan ta över och vidareutveckla vårt arbete då vår kollega går i pension.


Publiceringsdatum
2018-03-14

Arbetsuppgifter
Som systemförvaltare på HR avdelningen ansvarar du för att förvalta, underhålla och vidareutveckla vårt personalsystem Visma Personec P samt övriga system kopplade till det, tex Neptun, WinLas, Adato och Time Care.

Arbetet är självständigt och innebär både operativt och strategiskt arbete. Du fångar upp och möter behov från användare, samordnar förändringsaktiviteter och utvecklingsfrågor. Du arbetar med samtliga förvaltningar i kommunen och arbetet innebär också kontakter och samverkan med leverantörer och kommunens IT-avdelning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som systemförvaltare för Personec P är att:
• planera och genomföra bearbetningar/körningar löpande under månaden samt medverka vid konfigurering av Personec P
• leda/genomföra acceptanstester avseende nya versioner
• analysera incidenter/supportärenden både internt och externt och föreslå förbättringar
• kommunicera kring förändringar och nya modulers funktionalitet i systemet
• delta i utredningar avseende t.ex. nya tillämpningar inom området
• medverka i användarforum och intressegrupperingar och utvecklingsprojekt.
• hantera driftsfrågor i samarbete med IT-avdelningen och systemleverantörer

Du arbetar i nära samarbete med våra lönespecialister och är en del av löneteamet och ni arbetar och utvecklar tillsammans löneprocessen. Du ansvarar också för pensionshandläggning och ger stöd till chefer och medarbetare inom pensionsområdet.

Arbetssättet är konsultativt för att ge professionellt stöd till våra chefer och administratörer ute i verksamheterna, samt att se till att gällande lag och avtal följs.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning inom HR- eller systemområdet samt flerårig yrkeserfarenhet av arbete med systemförvaltning och lönefrågor. Du ska ha erfarenhet och god vana av att arbeta med olika IT-system inom löneområdet och löne- och avtalsfrågor.

Det är ett krav att du tidigare använt och administrerat Personec P och/eller andra lönesystem. Erfarenhet av arbete med support samt kunskap och erfarenhet av SQL är också meriterande.

Du är en person som tar egna initiativ och som slutför det du påbörjat. Du är positiv, ansvarstagande, har god kommunikationsförmåga och hög social kompetens. Du trivs med att arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra. Du arbetar strukturerat, har en god analytiskt förmåga, är noggrann och har ett stort intresse för utvecklings- och kvalitetsfrågor. Du har lätt för att uttrycka dig både i tal och skrift.
För att lyckas i din roll behöver du också vara en lagspelare som samarbetar effektivt med andra och gärna delar med dig av din kunskap. Som person är du lugn och stabil och har en stor vilja att lösa de frågor och problem som dyker upp. Du har ett stort intresse för löne- och HR-system.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-01
Ange följande referens när du ansöker: 18/32
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulrika Borg 033 - 430 55 15

Företag
Bollebygds kommun, HR-avdelningen

Adress
Bollebygds kommun, HR-avdelningen
Box 147
51783 BOLLEBYGD

Kontorsadress
51783 Bollebygd

Jobbnummer
4021630

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bollebygds kommun, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bollebygds kommun, HR-avdelningen: