Systemförvaltare/löneadminstratör Heroma

Karlstads kommun, Kommunledningskontoret / Datajobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karlstads kommun, Kommunledningskontoret i Karlstad

Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.

Kommunledningskontoret arbetar med ledning, styrning och uppföljning av kommunens verksamheter. Vi arbetar också med att driva på utvecklingen och tillväxten i Karlstad i samarbete med näringslivet och andra aktörer. Bland våra 200 medarbetare finns många olika kompetenser och verksamhetsområden, till exempel ekonomi- och verksamhetsstyrning, juridik, upphandling, ledar- och medarbetarutveckling, kommunikation och IT-verksamhet.

Arbetsgivarenheten arbetar koncernövergripande med arbetsgivarstrategiska frågor.
På enheten, där tjänsten är placerad, ligger även ansvaret för förvaltning och drift av det koncerngemensamma personalsystemet Heroma.

Publiceringsdatum
2016-01-09

Arbetsuppgifter
Som systemförvaltare arbetar du både med vidmakthållande och vidareutvecklingsaktiviteter samt support och utbildning för personalsystemet Heroma som stöder koncernens personalprocesser.
Du har en konsultativ roll för att kunna stötta verksamhetens användning av systemet på bästa sätt. En viktig uppgift är också att förstå systemets logiska uppbyggnad, för att kunna medverka vid problemlösning samt tester vid införande av nya funktioner.
Systemförvaltaren ingår i en förvaltningsgrupp som arbetar enligt modellen Affärsmässig förvaltningsstyrning pm3.
Du kommer också att arbeta med lönehantering i personalsystemet.

Kvalifikationer
Du ska ha erfarenhet av personalsystemet Heroma samt gedigen erfarenhet av löneadministrativt arbete inom offentlig förvaltning. Det är meriterande om du har erfarenhet av planering och införande av nya funktioner/moduler. Har du dessutom god kunskap om och erfarenhet av kommunens verksamheter och dess avtal inom personalområdet är det ytterligare en merit.
Som person är du en relationsbyggare med stort intresse för resultat.
Du har intresse och engagemang för kvalitets- och utvecklingsfrågor och har förmåga att omsätta nya insikter till praktik. Din analysförmåga är god och du har lätt för att se helheten. Du förstår värdet av god service och du trivs med att ge stöd och support till användare.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Visstidsanställning sex månader med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-24
Ange följande referens när du ansöker: A530016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Åkerlind, förvaltningsledare 054-540 10 48 annika.akerlind@karlstad.se

Företag
Karlstads kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Karlstads kommun, Kommunledningskontoret
Karlstad
65184 Karlstad

Kontorsadress
Kontaktcenter, Västra Torggatan 26 Karlstad

Jobbnummer
2607159

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karlstads kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karlstads kommun, Kommunledningskontoret: