Systemförvaltare/kommunvägledare till kontaktcenter
Södertälje kommun / Organisationsutvecklarjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Södertälje kommun i Södertälje,
Botkyrka,
Sundbyberg,
Stockholm,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Vi söker dig som är en lagspelare och som kan identifiera problem i nuvarande lösningar och utveckla hållbara lösningar utifrån behov. Med stort engagemang och öppenhet kan du resonera och föreslå långsiktiga lösningar som ger bättre effektivitet för den interna organisationen samt en ökad service gentemot medborgarna. Du kommer att samarbeta med representanter för berörda verksamheter på våra kontor, kommunikatörer, och IT.
En dag på jobbet
Du tillhandahåller högsta service i bemötandet av medborgare i Södertälje. Som systemförvaltare/kommunvägledare har du tillsammans med dina kollegor ett uppdrag att utveckla verksamheten utifrån det som medborgaren har behov av inom ramen för det kommunala uppdraget. Det här ställer höga krav på att du som person förstår det som krävs för att vi som kommun agerar och arbetar utifrån det som efterfrågas av våra medborgare. Som systemförvaltare/kommunvägledare behöver du alltid se på inkommande ärenden övergripande och hur vi skapar en kommunal verksamhet som alltid agerar funktionsstyrt och inte personstyrt.
Som systemförvaltare/kommunvägledare behöver du se på din egen insats som en första instans med uppdrag att skapa förutsättningar för att dina kollegor ska kunna hantera alla inkomna ärenden alltid känner sig trygg med att vi som kommun levererar det som efterfrågas. Du är ansvarig för att kontaktcenters medarbetare har tillgång till systemen inom ramen för vår verksamhet. Ditt huvuduppdrag är att arbeta med, uppdatera och utbilda användare i vårt huvudsystem samt andra uppgifter som tillkommer i ramen för tjänsten. Du utvecklar interna processer och system med fokus på ökad medborgarservice.
Utöver de ordinarie uppgifterna (telefoni, mail och fysiska besök) finns behov att du handlägger färdtjänst, borgerliga vigslar, hanterar alla inkomna fakturor till enheten samt ett antal övriga ärenden som kan tillkomma. Du ska vid behov leda gruppen när enhetschef och utvecklingsledare inte är på plats.
Vem är du?
Krav:
• Du har relevant högskoleutbildning eller annan utbildning som bedöms som likvärdig av arbetsgivaren
- Du ska kunna svenska flytande i tal och skrift.
• Du har arbetat med olika system och har baskunskaper i hur de fungerar samt kan förvalta dem.
• Du har teknisk bakgrund och har arbetat med systemförvaltning tidigare.
• Analytisk förmåga att identifiera behov och systemtekniska förutsättningar anpassade till verksamhetens mål
Meriterande:
• Erfarenhet från servicebranschen.
• Du kan engelska eller andra språk.
• Erfarenhet av att arbeta som kommunvägledare.
• Mycket hög servicenivå, stor kunskap om kommunal verksamhet och hur detta ska tillgängliggöras för medborgarna.
• Erfarenhet eller förståelse av programmering i Java, C#, SQL, JavaScript, XML/XSLT och/eller liknande och erfarenhet av att bygga färdiga systemlösningar är meriterande.
Personliga egenskaper:
• Du är professionell i din yrkesroll - du visar respekt för ditt uppdrag och arbetar utifrån värdegrunden.
• Du har kunskap om den egna verksamheten, förstår sammanhangen och ser helheten - du tar ansvar för att verksamheten når mål och resultat.
• Du är engagerad och motiverad - du använder din kunskap och dina förmågor för att utveckla verksamheten.
• Du har ett stort intresse för ny teknik som tex. robotisering och AI.
I tjänsten värderas personliga egenskaper som att du är självgående med initiativförmåga och har en vilja av att driva utveckling, har en problemlösande och analytisk förmåga och samtidigt kan vara lyhörd med mycket god förmåga att bygga relationer. Vidare ser vi att en förutsättning för framgång är att du har god pedagogisk förmåga. Du ska också inneha goda ledaregenskaper.
Vi erbjuder dig
För den som anställs hos oss erbjuder vi en arbetsplats med underbara kollegor, ett team som alltid jobbar mot medborgarnas önskemål och förväntningar. Du får en introduktion i hur kommunen fungerar, i alla system samt en mentor som du kan ta stöd ifrån i början av din anställning.
Välkommen till oss!
Kontaktcenter har till uppgift att kunna hantera allmänna frågor från medborgaren i så hög utsträckning som möjligt. Målet för Kontaktcenter är att hantera 80 % av allmänna frågor i kommunen. Kontaktcenter har som uppdrag att möta medborgarens behov och skapa förutsättningar för det som efterfrågas genom att ha ansvar för att medborgarens behov är det som styr respektive verksamhet detta innebär att vi har uppdraget att även hålla i utvecklingen som skapar medborganytta.
Anställningsintervjuer sker löpande under hela perioden.
Vi är i dagsläget 14 anställda och finns placerade i stadshuset på Campusgatan 26.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Mån-tor: 8-17 fre: 8-15 tillsvidare
Publiceringsdatum2018-04-10ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNasif Kasarji 08-5230 6690
FöretagSödertälje kommun
AdressSödertälje kommun
Campusgatan 26
15189 Södertälje
KontorsadressCampusgatan 26
Jobbnummer 4073888
Observera att sista ansökningsdag har passerat.