Systemförvaltare/IT-samordnare

Ljusdals kommun / Datajobb / Ljusdal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Ljusdal, Nordanstig, Hudiksvall, Bollnäs, Söderhamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ljusdals kommun i Ljusdal, Hudiksvall, Bollnäs, Ånge, Ockelbo eller i hela Sverige

Arbetsplats
Vi söker nu en systemförvaltare till Arbetsmarknads- och socialförvaltningen!

Ljusdals kommun är belägen i den nordvästra delen av det vackra Hälsingland. De största orterna i kommunen är Ljusdal, Järvsö och Färila. I vår kommun är det nära till allt som hör till livets goda, ett rikt kulturliv och en mångfald av aktiviteter och sevärdheter! För dig som är naturintresserad finns oändliga möjligheter till upplevelser utöver det vanliga.

Tillsammans arbetar vi i kommunen med allt som är viktigt i våra
kommuninvånares vardag. I Ljusdals kommun har 1700 medarbetare Sveriges viktigaste jobb när vi servar våra 19 000 invånare. Är du den som vill berika oss med dina kunskaper, ditt engagemang och din personlighet?

Publiceringsdatum
2022-05-16

Dina arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter som systemförvaltare av Treserva ingår användarsupport, dokumentation, problemlösning, felsökning, konfigurering samt planering och genomförande av utbildningar för systemanvändarna. Vidare kommer du att ingå i ett flertal arbetsgrupper gällande utvecklingsfrågor kring system, processer och rutiner.
Du förväntas vara sakkunnig i olika projekt och uppdrag inom organisationen i stort. I ditt uppdrag har du även löpande kontakt med systemleverantörer.

Kvalifikationer/utbildning

Vi söker dig som har erfarenhet och kunskap om socialtjänstens myndighetsutövning och utförarverksamhet. Du bör ha relevant högskoleutbildning inom socialtjänstområdet alternativt inom systemvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig.
Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av verksamhetssystem Treserva för att förstå dess utmaningar och driva utvecklingsarbete .
Du förväntas kunna arbeta självständigt, men även ha en god samarbetsförmåga då uppdraget innebär att du kommunicerar med ett stort antal personer. Du har förmåga att skapa goda relationer med omgivningen. Du har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och effektiv med en uttalad känsla för service. Du måste ha förmåga att snabbt sätta dig in i frågor, prioritera och hålla ordning på flera saker samtidigt. Du är utvecklingsorienterad och vill finna nya effektivare sätt att lösa dina arbetsuppgifter.
B-körkort är ett krav.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrig information
Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare. Arbetsmarknads- och socialförvaltningen har beslutat om att införa 7-timmars arbetsdag vid IFO, med bibehållen lön för att ge en längre dygnsvila.

Varaktighet och Sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning på heltid, tillträde 2022-09-01 eller enligt överenskommelse.

Upplysningar lämnas av
Bitr Förvaltningschef Erik Fundin.
Tfl: 0651-18000
Systemförvaltare, Linda Carlsson.
Tfl: 0651-18079

Facklig kontakt
Fackliga kontaktpersoner nås via växeln, 0651-180 00.

Sista ansökningsdag
2022-05-29

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:

Ljusdals kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen.

Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ljusdals kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "185949".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ljusdals kommun (org.nr 212000-2320)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Erik Fundin
erik.fundin@ljusdal.se
182 93

Jobbnummer
6650581

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ljusdals kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ljusdals kommun: