Systemförvaltare inom E-handel, Statens servicecenter
Statens Servicecenter / Datajobb / Sollefteå
2024-10-29
Visa alla datajobb i Sollefteå,
Kramfors,
Ragunda,
Mark,
Härnösand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Sollefteå,
Kramfors,
Örnsköldsvik,
Sundsvall,
Strömsund eller i
hela Sverige Är du intresserad av att jobba som systemförvaltare inom E-handel? Då kanske vi är dina blivande kollegor!
Befattningen är placerad inom Avdelningen för Systemförvaltning. Avdelningen för systemförvaltning består av fem enheter med totalt ca 80 medarbetare.
Avdelningens huvuduppgifter är systemförvaltning av de verksamhetssystem som är aktuella inom våra tjänsteområden ekonomi och lön. Den aktuella enheten Systemförvaltning Ekonomi har 24 medarbetare och finns på orterna Stockholm, Gävle, Sollefteå och Östersund.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Den huvudsakliga inriktningen för tjänsten är systemförvaltning inom e-handelssystemet och löpande ärendehantering inom andra linjens support.
Rollen kommer på sikt att innebära deltagande i olika uppdrag och projekt. Arbetsuppgifterna utförs idag i systemet Visma Proceedo.
Tillsammans med dina kollegor hanterar du användarstöd till kundmyndigheter och våra egna ekonomihandläggare. Du ingår i en grupp med erfarna kollegor som hjälper dig att succesivt komma in i rollen. Vår framgång bygger på våra medarbetares förmåga att växa med
uppgiften. Vi har ett generöst kunskapsutbyte mellan varandra och diskuterar ofta förslag och nya idéer.
Publiceringsdatum2024-10-29KvalifikationerVi söker dig som har:
• Minst ett års erfarenhet av arbete med systemförvaltning inom aktuellt område, alternativt likvärdiga arbetsuppgifter
• Erfarenhet av arbete inom andra linjens support
• Slutförd gymnasieutbildning i kombination med ytterligare relevant utbildning på högre nivå eller relevant arbetserfarenhet
Vidare ska du ha följande förmågor att:
• Att lösa problem genom att analysera situationen och ta fram lösningar
• Att upptäcka utvecklingsbehov och bidra i utvecklingsarbete
• Att muntligt och skriftligt förmedla information så att andra förstår
• Att anpassa ditt arbetssätt till ändrade omständigheter
• Att planera och dokumentera ditt arbete
• Att prioritera arbetsuppgifterna i linje med verksamhetens behov
• Att samarbeta med andra för att lösa en uppgift
Dessutom är det meriterande om du har kunskap om och erfarenhet av:
• Proceedo admin
• Att läsa och förstå avtal
• Arbete i projekt
• Akademisk examen inom systemvetenskap, ekonomi eller annat relevant område
Övrig informationAnställningen är 100% och tillvidare.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Anställningen är placerade i Sollefteå alternativt Gävle.
Möjlighet till visst distansarbete finns att erbjuda.
Denna anställning kräver godkänd säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Som anställd kan du även komma att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov.
Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 27 november 2024. Vi planerar att påbörja intervjuer under vecka 49.
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.
Statens servicecenter
Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter.
Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv.
Läs gärna mer om oss här.
Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-11-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453),
http://www.statenssc.se Kontakt Enhetschef
Mona Swerin
010 456 08 63 Jobbnummer 8982260