Systemförvaltare inköp

Botkyrka kommun, KLF, upphandlingsenhet / Datajobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, KLF, upphandlingsenhet i Botkyrka

Upphandlingsenhetens uppgift är att utveckla och strategiskt hantera den sammanlagda inköpsvolymen som för kommunen uppgår till cirka 2,3 miljarder. Upphandlingsenheten består av cirka 23 medarbetare. Vi är ett dussintal upphandlare, en avtalscontroller, sex personer som jobbar med e-handel och leverantörsreskontra och ett projektkontor om två personer. Tillsammans driver och utvecklar vi upphandlings- och inköpsverksamheten med målet att vara en spjutspets i den offentliga upphandlingen.

Botkyrka kommun har beslutat att kommunen under kommande år ska införa e-handel som ett led att effektivisera inköp i kommunen. För att göra detta möjligt etablerar vi nu en samlad inköpsfunktion som en del av Upphandlingsenheten. Denna nya funktionen kommer att inkludera både befintliga re-surser som hanterar leverantörsreskontra, samt ytterligare tre nya befattningar rörande verksamhetsutveckling och systemförvaltning. Sammanlagt kommer gruppen att bestå av sex medledare.

Nu söker vi en systemförvaltare som är en av de nya rollerna i Upphandlingsenheten.



Publiceringsdatum
2019-04-24

Arbetsuppgifter
Som systemförvaltare kommer du att arbeta med införande och förvaltning av e-handel i kommunen. Du kommer att ha ett särskilt ansvar att förvalta såväl e-handelslösning som upphandlingsverktyg. Arbetet innebär också att agera stödjande för verksamhetens beställare, ge användarstöd och utbildning tillsammans med övriga i gruppen. Du kommer att arbeta tillsammans med förvaltningsledare för ekonomisystem och närliggande applikationer.

Under det första verksamhetsåret kommer arbetet domineras av införandeprojektet för e-handel i kommunen och du kommer att ha en nyckelroll i detta arbete. Därefter får arbetet mer karaktär av löpande arbete kombinerat med fortlöpande förbättringar. Du kommer att ha få goda möjligheter att vara med och forma kommande arbete kring e-handel i kommunen.



Kvalifikationer
Vi ser att du har en högskoleutbildning inom ekonomi, it eller motsvarande relevant utbildning på eftergymnasial nivå. Du bör ha erfarenhet av att förvalta administrativa system eller av arbete med e-handel eller elektronisk fakturahantering. Du uttrycker dig väl i tal och skrift i det svenska språket.

Det är meriterande om du har kunskap om systemförvaltning enligt PM3, kunskap om e-handel i offentlig sektor och rekommendationer från Single Face To Industry (SFTI), samt erfarenhet som projektledare.

Som person är du flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du trivs med att samarbeta med andra och har förmågan att ta initiativ samt arbetar mål- och resultatinriktat. För att lyckas i rollen krävs det också att du är strukturerad i ditt arbetssätt och kan planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt, samt sätter upp och hålla tidsramar.

De personliga egenskaperna är av stor betydelse för denna befattning.


ÖVRIGT
Vår ledstjärna är Medborgarens fokus. Allt vi gör ska bidra till platsen Botkyrka och till dem som lever och verkar här. Botkyrkaborna är medskapare i all utveckling inom kommunen och vi möter de behov som finns genom att leva våra värdeord; öppna, ansvarstagande, modiga och energiska.

Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. Välkommen att göra skillnad för medborgarna i Botkyrka. Tillsammans når vi resultat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-12
Ange följande referens när du ansöker: KS/2019:266
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Norén peter.noren@botkyrka.se 070-234 57 05
Annika Wärnsäter 070-188 69 46

Företag
Botkyrka kommun, KLF, upphandlingsenhet

Adress
Botkyrka kommun, KLF, upphandlingsenhet
Munkhättevägen 45
14785 TUMBA

Kontorsadress
Munkhättevägen 45 TUMBA

Jobbnummer
4749829

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Botkyrka kommun, KLF, upphandlingsenhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Botkyrka kommun, KLF, upphandlingsenhet: