Systemförvaltare, Individ- och familjeomsorgen
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen / Datajobb / Sandviken
2025-06-04
Visa alla datajobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandviken,
Gävle eller i
hela Sverige Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandvikens kommun har en funktionsindelad organisation. Inom förvaltningens ansvarsområde finns barn- och ungdomsvård, beroendevård, ekonomiskt bistånd och familjerätt samt handläggning av alkoholtillstånd och strategiskt arbete inom områdena folkhälsa och trygghet och ANDTS. Förvaltningen har en väl utbyggd öppenvård för barn, unga och deras familjer samt för vuxna.
Tjänsten som systemförvaltare är direkt underställd förvaltningschef och är placerad i förvaltningens stab som består av stödfunktioner inom ekonomi, HR, nämndssekreterare, verksamhetsutvecklare, alkoholhandläggare samt strateger inom preventionsområdet.
Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner:
* semesterväxling
* årsarbetstid
* friskvårdsbidrag
* hälsofrämjande aktiviteter
* extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
* personal- och fritidsföreningen Pulsen
Publiceringsdatum2025-06-04ArbetsuppgifterSom systemförvaltare arbetar du med förvaltning, användarsupport och utveckling i verksamhetssystemet Procapita/Lifecare. Rollen är både av operativ och strategisk karaktär och arbetet sker i nära samarbete med verksamhetsutvecklare och i samverkan med förvaltningens chefer och IT-kontorets driftansvariga.
En viktig del av arbetet är att kvalitetssäkra funktionaliteten i systemet och att delta med den kompetensen i förvaltningens utvecklingsarbete. Som systemförvaltare har du vidare en viktig uppgift att ta ut statistik från systemet, dels för intern uppföljning av verksamheten, dels för leverans till nationell uppföljning av socialtjänstens verksamhet. Du genomför vid behov användarutbildningar och skapar stödmaterial avseende systemets funktionalitet till verksamheten.
KvalifikationerVi söker dig med intresse för IT-stöd. Du tycker om att undersöka, anpassa och utveckla systemet så att det kan vara ett bra stöd till verksamheten utifrån såväl funktionella som lagmässiga krav. Vi utgår från att du har ett intresse av att använda digitaliseringens möjligheter.
Du har relevant högskoleutbildning och vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete inom socialtjänst och/eller systemförvaltning. Grundläggande kännedom om socialtjänstens verksamheter inklusive relevant lagstiftning och informationssäkerhet är meriterande.
Du behöver ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Uppdraget kräver att du planerar och genomför aktiviteter med noggrannhet. Du arbetar strukturerat och har en god pedagogisk och kommunikativ förmåga som du kan omsätta utifrån varierande förutsättningar och behov från berörda parter. Du kan belysa frågor utifrån olika perspektiv och är lösningsorienterad.
I rollen har du många kontakter internt och externt och det är viktigt att du är lyhörd, har förmåga att hantera skiftande behov och förutsättningar och ser samarbete som en viktig del i arbetet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
I den här rekryteringen kan det bli aktuellt att tillämpa fortlöpande urval till intervju, så tveka inte med att skicka in din ansökan!
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.
Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats
https://sandviken.se/arbete-och-karriarVill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Där hittar du även kontaktuppgifter till vår inflyttarlots som kan hjälpa dig med olika kontakter och ge dig tips inför ditt val av bostad.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på
www.sandviken.se/ledigajobb Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-06-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "68-25".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)
Arbetsplats Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
Kontakt Förvaltningschef
Anna Danielsson
anna.danielsson@sandviken.se 026-24 15 87 Jobbnummer 9373138