Systemförvaltare/implementeringskonsult inom lönehantering

Nobeli Business Support AB / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nobeli Business Support AB i Linköping, Örebro, Karlskoga eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2021-04-16

Om företaget
Nobeli Business Support AB är ett tjänsteföretag med ett kunderbjudande inom bl a verksamhetsområdena Dokumenthantering, Lön och personal samt Säkerhet.

Företaget har ca. 140 anställda med en omsättning på ca 170 miljoner och finns i Karlskoga, Örebro, Linköping och Jönköping. Läs mer på www.nobeli.se.

Vi erbjuder utvecklande uppdrag i nära relation med kollegor, kunder och våra leverantörer. Vi prioriterar kompetensutveckling och erbjuder stöd och resurser för att utvecklas i yrkesrollen. Vår värdegrund är viktig för oss och den bygger på kompetens, kvalitet, förtroende och framåtanda och finns med som en grund i vårt dagliga arbete. Hela verksamheten befinner sig i en rolig utvecklingsfas där vi har ett högt engagemang och strävar hela tiden framåt.

Vill du utvecklas inom löneområdet och vara en del av att driva utvecklingsarbetet för systemområdet inom outsourcad lönehantering framåt? Du kanske jobbar med systemförvaltning av lönesystem idag eller så är du lönekonsult som vill ta nästa steg i karriären. Då kan detta vara rollen för dig!

Till Nobeli och verksamhetsområdet Lön och personal söker vi nu en Systemförvaltare /implementeringskonsult som vill vara med att utveckla en tjänst som ligger i framkant för vårt företags tillväxt. Lön och personal levererar löne- och personaladministrativa tjänster inklusive systemstöd till verksamheter som väljer att outsourca sin löneprocess.


Dina arbetsuppgifter
Som Systemförvaltare/implementeringskonsult arbetar du som en brygga mellan lönehantering, system och teknik. Du ansvarar för att våra lönesystem håller hög standard och anpassar systemen utifrån lagar och avtal. Du kommer ingå i vårt team för produktionsstöd som främst arbetar med nya implementationer och uppsättningar för befintliga och nya kunder samt supporterar löneteamen i olika lönefrågor. I denna roll erbjuds du ett självständigt och ansvarsfullt arbete i nära samarbete med andra, både internt i organisationen och externt med exempelvis systemleverantörer och kunder.
Verksamheten är inne i en utvecklingsfas där vi jobbar mycket med automatisering och effektivering av nuvarande funktioner och processer för att ständigt vara i framkant inom löneområdet. I detta arbete kommer rollen som Systemförvaltare/implementeringskonsult få en stor inverkan, där också en nära samverkan med vår centrala funktion för systemutveckling finns.

Ytterligare övergripande arbetsuppgifter

• Hantera och bevaka att lagar och avtal är korrekt uppsatta i våra system för lön, tid och resa.
• Tillsammans med kund driva mindre uppdrag i form av t.ex. nya uppsättningar, information av nya/befintliga systemfunktioner och utbildningar.
• Delta i kundmöten
• Delta i implementationsprojekt av nya kunder
• Genom samverkan med löneteamen genomföra anpassningar av systemens uppsättningar samt beräkningar
• Vid behov delta med system och lönekunskap i vår säljprocess, både med befintliga och nya kunder.
• Arbeta med ständiga förbättringar.

Vem söker vi?
Vi söker dig med några års erfarenhet från arbete inom löneadministration, där du har mycket god kännedom om lagar och avtal samt systemintegrationer och beräkningsformler.

För att lyckas i rollen tror vi att du som person är engagerad i dina arbetsuppgifter, noggrann, har ett analytiskt tänk samt vill förstå hur löneprocess och systemflöden fungerar. Du har förmågan att hantera flera parallella frågor och leverera i tid. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och här värdesätts även en utpräglad samarbetsförmåga samt en hjälpsam och ödmjuk inställning, som bidrar till det redan idag positiva arbetsklimatet. Att leverera service på hög nivå och på ett affärsmässigt sätt är självklart för dig.

Då vi ständigt jobbar med att vidareutveckla och förbättra våra processer är det viktigt att du som person trivs med att arbeta med ständiga förbättringar och föreslå nya lösningar och arbetssätt.

Du har också en mycket god förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt, på såväl svenska som engelska.
Meriterande om du tidigare har arbetat med systemuppsättningar.
Vi använder flera olika lönesystem och ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet från Agda PS och/eller HRM samt har mycket goda kunskaper i excel.
Tjänsteresor förekommer i tjänsten och i och med att en stor del av kollegorna finns i Karlskoga förekommer även resor dit.

Då hela företaget befinner sig i en expansiv fas erbjuder vi utvecklande uppdrag i nära relation med kollegor, kunder och våra leverantörer där du får ta stort eget ansvar samtidigt som vi prioriterar resurser och stöd för att du ska lyckas och utvecklas i din yrkesroll. För oss är det viktigt att det finns en balans mellan arbete och fritid samt ett öppet klimat. Vi erbjuder också våra medarbetare att bli auktoriserade via SRF-konsulterna.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nobeli Business Support AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nobeli Business Support AB (org.nr 556016-3247)

Jobbnummer
5695861

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nobeli Business Support AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nobeli Business Support AB: