Systemförvaltare av stadens lokaladministrativa system

Stockholms stad, Serviceförvaltningen / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Serviceförvaltningen i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 290 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.

Stockholms stad hyr lokaler för cirka fyra miljarder kronor per år. Förhyrningarna uppgår till omkring tre miljoner kvadratmeter och fördelar sig på 20 000 kontrakt med 700 hyresvärdar. Inom serviceförvaltningens verksamhetsområde lokalplanering finns en internkonsultfunktion som utgör stadens spetskompetens i lokalfrågor. Till denna uppdragsfinansierade verksamhet kan stadens förvaltningar vända sig för att få hjälp och stöd i större lokalfrågor som verksamhetsanpassningar, inhyrningar samt ny-, om- och tillbyggnader. Arbetet sker ofta i nära samarbete med en eller flera kollegor. Då efterfrågan är stor kommer verksamheten att öka från nuvarande åtta personer och vi söker nu en systemförvaltare till avdelningen.

Publiceringsdatum
2016-01-25

Arbetsuppgifter
Alla stadens inhyrningar ska registreras i stadens lokaladministrativa system (förkortat LOIS). Denna registrering svarar inhyrande förvaltning för. Serviceförvaltningen lokalplanering är förvaltare av systemet på uppdrag av stadsledningskontoret.

I rollen som systemförvaltare kommer du att:

• Ansvara för och samordna administrering/förvaltning av stadens inhyrningar.
• Tillhandahålla löpande support till användare inom staden.
• Samordna och genomföra utbildningar för nya användare samt vidareutbildning vid behov.
• Ansvara för utveckling av systemet i samråd med både interna och externa kontaktytor.
• Ansvara för och leda verksamhetsknutna projekt.

Du kommer att vara ett viktigt stöd i strävan efter att kvalitetssäkra och stödja användare inom staden. Arbetet förutsätter att du kan arbeta självständigt och har en god förståelse för våra olika verksamhetsområden, då du kommer att vara ett viktigt stöd till uppdragsgivare, medarbetare och chefer.
Rollen kräver även en god kunskap om hyreskontrakt, förståelse för dess innehåll så att de kan registreras i systemet på ett korrekt sätt. Du samverkar till viss del med två kollegor på avdelningen, men kommer att ha det övergripande samordningsansvaret för förvaltningen av LOIS.

I tjänsten ingår även att utföra annat arbete inom ramen för verksamheten kopplat till lokal- och fastighetsfrågor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Avslutad eftergymnasial utbildning men inriktning hyresjuridik, fastighetsekonomi, systemvetenskap eller annan inriktning som arbetsgivare bedömer som relevant för tjänsten.
• Du har erfarenhet av arbete med hyreskontrakt samt verksamhetslokaler, med fördel inom kommunal verksamhet.
• Erfarenhet av arbete med systemförvaltning och support inom liknande verksamhet ses som meriterande.
• Goda datakunskaper och ett genuint intresse för systemstöd.
• Hög kommunikativ förmåga, både i tal och skrift.
• Erfarenhet av att ha genomfört användar- eller handledarutbildningar ses som starkt meriterande, gärna i en projektledande roll.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du analytisk och strukturerad, med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är relationsskapande, då arbetet innefattar många kontaktytor såväl interna som externa, samt kvalitetsmedveten och van vid att arbeta mot uppsatta mål.
Vidare är du initiativrik, du driver processer vidare och är van att arbeta självständigt mot givna mål. Du har en mycket god samarbetsförmåga och ett professionellt förhållningssätt.

För att trivas i rollen bör du attraheras av servicefokuset i förvaltningens uppdrag och drivas
av att förstå stadens verksamheter.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Dagtid. Måndag-fredag, 39,50 t/v. . Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse., upphör: . .

Ersättning
Månadslön . .
FÖRMÅNER

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-14
Ange följande referens när du ansöker: A38952
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Thomas Lundberg, Avdelningschef 08-508 117 70 thomas.lundberg@stockholm.se
Cecilia Svensson, HR-konsult 08-508 117 32 cecilia.hr.svensson@stopckholm.se
Lotti Hammar, Lokalplanerare 08-508 117 67 lotti.hammar@stockholm.se

Facklig kontakt
Birgitta Naess, SACO 08-508 406 23
Annelie Hellman, Vision annelie.hellman@stockholm.se

Företag
Stockholms stad, Serviceförvaltningen

Adress
Stockholms stad, Serviceförvaltningen
Box 7005
12107 Stockholm

Kontorsadress
Palmfeltsvägen 5 12107 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2634051

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Serviceförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Serviceförvaltningen: