Systemförvaltare

Södertälje kommun / Datajobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun i Södertälje, Botkyrka, Sundbyberg, Stockholm, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Löneenheten är en av enheterna på HR-avdelningen och består av 19 personer som jobbar med löneadministration och systemförvaltning av lönesystemet Personec P. Vi jobbar i team och ansvarar för hela löneprocessen och hanterar ca 9500 löner varje månad. vi har årsarbetstid vilket betyder att du till viss del kan styra dina tider. Vi sitter centralt i Södertälje Stadshus med ljusa, luftiga lokaler och goda kommunikationer. Det är också möjligt att arbeta hemifrån till viss del. Då vi är HBTQI certifierade finns det också möjlighet för dig att lära dig mer om detta område, eller så är det du som lär oss?

Publiceringsdatum
2023-10-06

Arbetsuppgifter
Nu söker vi en ny energifull kollega som gillar utveckling och digitalisering. Du har god förmåga att se behov av och driva utvecklingsfrågor och ligger steget före. Till dina arbetsuppgifter hör att säkerställa personalsystemets funktionalitet och kvalité samt den dagliga driften. Du identifierar utvecklingsbehov och utför kvalitetskontroller samt förser verksamheterna och externa kunder med uppgifter och statistik från personalsystemet. Utifrån definierat behov driver du utvecklingsfrågor i samarbete med kollegor och systemleverantörer. I uppdraget ingår även att ansvara för organisationsstrukturen i personalsystemet samt rättelser av felkonterade löner. Deltagande i olika nätverk och andra externa kontakter förekommer också. Som systemförvaltare kommer du också att ha nära kontakt med IT-avdelningen samt ansvara för förvaltningsorganisationen för löneystemet. Vidare kommer du att vara involverad i årliga processer som förberedelser av årsrapporter och årsredovisningar samt rapportering och kontakt med myndigheter. Du kommer att arbeta med kollegor inom HR och ekonomifunktionen för att kvalitetssäkra data.

Vem är du?

För att passa för tjänsten ser vi att du har nedanstående kompetens:

Kvalifikationer
• som lägst gymnasiekompetens

• minst fem års erfarenhet av löneadministration

• erfarenhet av systemförvaltning av lönesystem Personec och/eller annat personalsystem

• erfarenhet av att läsa och tolka kollektivavtal

• kunskap om de lagar och avtal som gäller för kommuner

• erfarenhet av utdata

• god förmåga att kommunicera på Svenska i både tal och skrift

Meriterande:

• eftergymnasial utbildning i systemförvaltning

• erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning eller i kommunalt bolag

• erfarenhet och utbildning inom kollektivavtalet Allmänna bestämmelser

• kunskap och/eller erfarenhet av Branschöverskridande kollektivavtal BÖK

• kunskap och/eller erfarenhet av pensionsavtal (för närvarande tillämpar vi AKAP-KR och KAP-KL)

Dina personliga egenskaper
• Arbetet kräver att du är strukturerad, gillar ordning och reda och är lättlärd.

• Som person ser vi att du är serviceinriktad och flexibel och trivs i en miljö med högt tempo.

• Vi värdesätter ansvarstagande som är ett ledmotiv för oss för att säkerställa Löneenhetens uppdrag.

• Noggrannhet och kvalitet är således inte bara en del av ditt arbete utan även en beskrivning av dig som person.

Vi erbjuder dig

Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt.

Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida:

https://www.sodertalje.se/formaner

Välkommen till oss!

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Bakgrundskontroller görs regelbundet på samtliga våra anställda.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ersättning
Individuell månadslön enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Södertälje kommun (org.nr 212000-0159)

Kontakt
Enhetschef
Elenor Magnebrant
elenor.magnebrant@sodertalje.se
08-5230 3561

Jobbnummer
8172491

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun: