Systemförvaltare

Kristianstads kommun / Datajobb / Kristianstad
2020-05-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Systemförvaltare" (publicerad 2022-07-12) ⬅️


Visa alla datajobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.

Sveriges bästa vård- och omsorgsboende finns i Kristianstads kommun!

Tätörtsvägen i Åhus är Sveriges bästa äldreboende enligt Socialstyrelsens öppna jämförelser. Socialstyrelsens kvalitetsundersökning genomförs varje år och i fjol fanns Tätörtsvägen med på tredje plats. Nu har vi tagit klivet högst upp.



Omsorgsförvaltningen söker systemförvaltare till enheten Hjälpmedelscentrum Östra Skåne.

Hjälpmedelscentrum Östra Skåne (HÖS) sköter hjälpmedelsförsörjningen för kommunerna Bromölla, Hässleholm, Hörby, Kristianstad, Osby, Simrishamn, Sjöbo, Skurup, Tomelilla, Ystad och Östra Göinge. Dessa kommuner har gått samman i en gemensam nämnd som organiseras under omsorgsförvaltningen. I uppdraget ingår bland annat konsultation, logistik, teknisk service och recirkulation av hjälpmedel och att stödja en samordning mellan de elva kommunerna.

HÖS är en växande verksamhet i ständig utveckling. Nyligen har lokalerna byggts ut och all verksamhet ryms numera under samma tak. Arbetet med om- och tillbyggnad kommer att fortsätta 2020. Mycket fokus har lagts på kvalitetsarbetet och verksamheten har ett integrerat ledningssystem för kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Verksamheten är uppdelad utifrån administration, konsulenter/tekniker, förråd/rekonditionering och uteservice/hemtransport.

Då en av våra medarbetare nu går vidare till nytt spännande uppdrag söker vi dig som vill vara med oss på den framtida resan!

Vi genomför just nu en upphandling av ett nytt processbaserat kvalitetsledningssystem och du kommer ha huvudansvar i implementeringen av systemet där införandet beräknas pågå delar av 2020-2021. Du kommer även förvalta, underhålla och utveckla våra olika verksamhetssystem i samspel med kollegor efter verksamhetens behov.

Publiceringsdatum
2020-05-08

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten innefattar huvudansvar för ett nytt processbaserat kvalitetsledningssystem där du börjar med att implementera, samordna och leda införandet av systemet parallellt med att stötta och supporta kunder och medarbetare i våra olika verksamhetssystem. Sesam 2.0 är ett verksamhetssystem för hjälpmedelsverksamhet som används av personalen som idag består av drygt 40 medarbetare. Systemet har stöd för samtliga verksamhetsprocesser som order, fakturering, lager, inköp och service av hjälpmedel och är fullt integrerat med ekonomisystemet. WebSesam är en integrerad del av Sesam som ca 400 förskrivare i 11 kommuner har tillgång till. WebSesam används i det dagliga arbete när de skapar kundorder, arbetsorder etc. Även ett nytt WebSesam är på gång in i verksamheten i slutet/början av 2020/2021. Insight är ett verktyg för verksamhetsuppföljning, statistik och analys.

Ditt arbete innefattar förvaltning, underhåll och utveckling av verksamhetssystemen i samspel med verksamhetens behov. Du arbetar med införande av nyheter samt framtagande av mallar och manualer. Vidare kommer du att utbilda användare, ge löpande support och administrera i systemen. Du är ansvarig för kontakter gentemot systemleverantörerna och kommunens interna IT-avdelning. Du arbetar också med integrationer och samordning med övriga system. Du arbetar nära vår verksamhet för att kunna fånga upp större och mindre utvecklingsbehov kopplat till våra system. Framtagning av statistikuppgifter.

Du arbetar tillsammans med kollegor för att säkerställa förvaltning av våra system och kunna ge ett bra stöd till användare och verksamhet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom för tjänsten relevant område eller annan utbildning som arbetsgivaren anser lämplig. Har du verksamhetskunskap eller annan erfarenhet inom hjälpmedelsverksamhet är det meriterande. Du som söker har erfarenhet av arbete med verksamhetssystem, kvalitetsledningssystem utifrån en roll som t.ex. systemförvaltare, systemadministratör, superanvändare eller motsvarande. Vi ser gärna att du också har erfarenhet av projektledning.

Tjänsten kräver att du har goda IT-kunskaper och en nyfikenhet och kunnighet kring IT och teknik. Har du även erfarenhet från databas SQL är det meriterande. Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetsuppgifterna behöver du kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. I arbetet ska du kunna kommunicera både inom och utom organisationen.

Som person är du är pedagogisk, strukturerad, drivande och utvecklingsinriktad. Du har förmåga att se processers flöden för att se hur delarna och helheten påverkar varandra samt ser problemlösning utifrån system och verksamhetsbehov. Du tycker om att ge god service, hjälpa och lösa uppstådda problem på olika sätt. Förmåga att prioritera och planera ditt arbete krävs. I arbetet samarbetar du nära kollegor, systemleverantörer och användare.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse, placering i Kristianstad. Vi planerar att påbörja de första intervjuerna mellan 28 maj och 3 juni, samt ha slutintervjuerna under vecka 26 och 27.

Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta hjälpmedelschef Kristina Björnlund på telefon 044-13 42 48.

Sista ansökningsdag är 2020-05-25.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristianstads kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "OMS-2020/248".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)

Jobbnummer
5220006

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: