Systemförvaltare - Kristianstads kommun - Administratörsjobb i Kristianstad
Systemförvaltare
Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 84 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Möt framtiden med oss i arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.



Vi förändrar i vår organisation och söker samtidigt en kollega till vår nuvarande systemförvaltare.

Du ingår i HR-enheten där många utvecklingsprojekt just nu är på gång. Vårt uppdrag är att bidra till bättre förutsättningar för verksamheterna att lyckas med sina uppdrag ut till våra medborgare genom stöd, service, styrning och samordning.

I HR-enheten ingår systemstödsfunktion, HR, registratur/arkiv samt övergripande administration kopplat till personalhandlingar och nämnd. Du tillhör förvaltningens systemstöd som ansvarar för stöd till verksamheterna gällande verksamhetssystem samt viss teknisk verksamhetsutveckling, support och systemrelaterade frågor.

Publiceringsdatum
2018-08-22

Dina arbetsuppgifter
Som systemförvaltare har du ansvar för utveckling och underhåll av våra nuvarande verksamhetssystem samt uppbyggnad, införande, utveckling och förvaltning av nya verksamhetssystem. Systemen används för att dokumentera handläggning av ärenden bland annat enligt socialtjänstlagen och skollagen.

Vi befinner oss just nu i intensivt arbete med upphandling av nytt verksamhetssystem och du kommer att vara en del i att slutföra upphandlingen och därefter att föra in det. Införandet beräknas vara klart under 2020.

Som systemförvaltare hos oss har du kontakt gentemot systemleverantör och kommunens IT-avdelning. Du arbetar med att föra in nyheter samt ta fram mallar och manualer. En viktig del i arbetet är att stödja och utbilda superanvändare och användare inom organisationen så att vi får en användning av systemen som följer lagstiftning och handläggningsrutiner. Vi vill att vårt arbete ska förenkla och tydliggöra för medarbetare vad gäller arbetet i våra system.

Du arbetar nära våra verksamheter för att kunna fånga upp större och mindre utvecklingsbehov kopplat till våra system. Du följer upp och utvärderar hur systemen används och arbetar med utredningar och projektledning. I arbetet ingår även att arbeta med integrationer och samordning med övriga system. Att följa förändringar i omvärlden för att systemen ska stödja och utveckla önskade arbetssätt är en självklar del av arbetet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet från arbete inom något av socialtjänstens verksamhetsområde och av verksamhetssystem utifrån roll som systemförvaltare, systemadministratör, superanvändare eller motsvarande. Vi ser gärna att du har högskoleutbildning inom relevant område. Socionomutbildning är meriterande. För att lyckas i rollen behöver du ha kunskap i lagstiftning som styr förvaltningens verksamheter.

Du är en van användare av datorer, har goda allmänna IT-kunskaper och kan arbeta i Officepaketet. Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetsuppgifterna behöver du kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. I arbetet ska du kunna kommunicera både inom och utom organisationen.

Som person är du nyfiken, driven och resultatorienterad. Du tar dig an ditt arbete på ett strukturerat sätt och du behöver kunna organisera för att skapa eller bibehålla ordning och reda. Du har god kommunikationsförmåga, kan samarbeta med olika grupper och har förmågan att se helheten.



Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse. Din placering är Östra Kommunhuset i Kristianstad.

Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Lottie Kvick på telefon 0733-13 56 53.

Sista dag att ansöka är I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval, vilket innebär att vi kontinuerligt kallar sökande till intervju. Är du intresserad ber vi dig att skicka in din ansökan snarast, då anställning kan ske innan sista ansökningsdag om vi hittar rätt kandidat. Annonsen visas längst till och med 2018-09-09.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-09
Ange följande referens när du ansöker: AOV-2018/631
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lottie Kvick, HR-chef 0733-13 56 53

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
4302846

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: