Systemförvaltare

Kristianstads kommun / Datajobb / Kristianstad
2018-06-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Systemförvaltare" (publicerad 2022-07-12) ⬅️


Visa alla datajobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 84 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Möt framtiden med oss i arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.



Vi förändrar i vår organisation och söker samtidigt en kollega till vår nuvarande systemförvaltare.

Du ingår i HR-enheten där många utvecklingsprojekt är på gång just nu. Vårt uppdrag är att bidra till och ge bättre förutsättningar för verksamheterna att lyckas med sina uppdrag genom stöd, service, styrning och samordning.

I HR-enheten ingår systemstödsfunktion, HR, registratur/arkiv samt övergripande administration kopplat till personalhandlingar och nämnd. Du tillhör förvaltningens systemstödsfunktion som ansvarar för stöd till verksamheterna gällande verksamhetssystem samt viss teknisk verksamhetsutveckling, support och systemrelaterade frågor.

Publiceringsdatum
2018-06-27

Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär utveckling och underhåll av våra nuvarande verksamhetssystem samt uppbyggnad, införande, utveckling och förvaltning av ett nytt verksamhetssystem. Systemen används för att dokumentera handläggning av ärenden enligt socialtjänstlagen med mera. Vi befinner oss just nu i intensivt arbete med upphandling av det nya verksamhetssystemet och du kommer att vara en del i att slutföra upphandlingen och sedan implementeringen av det. Införandet beräknas vara klart under 2020.

Som systemförvaltare hos oss har du kontakt gentemot systemleverantör och vår interna IT-avdelning. Du arbetar med införande av nyheter samt framtagande av mallar och manualer. En viktig del i arbetet är att stödja och utbilda superanvändare och användare inom organisationen. Du arbetar nära våra verksamheter för att kunna fånga upp större och mindre utvecklingsbehov kopplat till våra system.

Du ingår och är delaktig i vår systemstödsgrupp där vi arbetar med att samordna frågor kring all vår IT-verksamhet. Du följer upp och utvärderar hur systemet används och arbetar med utredningar och projektledning. I arbetet ingår även att arbeta med integrationer och samordning med övriga system. Att följa förändringar i omvärlden för att systemet ska stödja och utveckla önskade arbetssätt är en självklar del av arbetet.



Kvalifikationer
Tjänsten kräver att du har erfarenhet av arbete inom socialtjänst och/eller erfarenhet av arbete med verksamhetssystem inom socialtjänst i en roll som systemförvaltare, systemadministratör alternativt superanvändare eller motsvarande under minst två år.

Vi söker dig som är socionom eller socialpedagog alternativt har akademisk utbildning inom systemvetenskap med inriktning mot verksamhetssystem alternativt likvärdig utbildning. Det är meriterande om du är utbildad socionom eller socialpedagog. Även du med gymnasieutbildning eller eftergymnasial utbildning kan vara aktuell om du har lång erfarenhet inom socialtjänsten kombinerat med lång erfarenhet av arbete som systemadministratör, superanvändare eller motsvarande.

För att lyckas i rollen krävs det viss kunskap inom juridisk lagstiftning, som till exempel Förvaltningslagen, Kommunallagen, Offentlighet- och sekretesslagstiftning samt Dataskyddsförordning/GDPR.

Du är en van användare av datorer, har goda allmänna IT-kunskaper och kan arbeta i Officepaketet. Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetsuppgifterna behöver du kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. I arbetet ska du kunna kommunicera både inom och utom organisationen.

Som person är du nyfiken, driven och resultatorienterad. Du tar dig an ditt arbete på ett strukturerat sätt och du behöver kunna organisera för att skapa/bibehålla ordning och reda. Du har god kommunikationsförmåga, kan samarbeta med olika grupper och har förmågan att se helheten.



Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse. Din placering är Östra Kommunhuset i Kristianstad.

Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Lottie Kvick på telefon 0733-135653.

Sista ansökningsdag är 2018-07-06.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-06
Ange följande referens när du ansöker: AOV-2018/476
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lottie Kvick, HR-chef 0733-135653

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
4225189

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: