Systemförvaltare - Räddningscentralen Stockholmslän - Datajobb i Huddinge
Systemförvaltare
Räddningscentralen Stockholmslän / Datajobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla datajobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem
Visa alla jobb hos Räddningscentralen Stockholmslän i Huddinge

Inom Södertörns brandförsvar finns en larm- och ledningscentral, Räddningscentralen Stockholms län (RCSL). Som systemförvaltare ansvarar du för administration, felsökning samt systemtester av räddningscentralen alla system och funktioner. Fokus är räddningscentralens operationella drift och att säkerställa att dessa systems fungerar i samklang med de funktionella och icke funktionella krav som räddningscentralen har på dessa inkl. att upprätthålla de krav som ställs i SSF 136:4. Du ansvarar för att hålla en proaktiv dialog och uppföljning av leverantörer och partnerbolag som tillhandahåller tjänster.

Även hantering och planering av felanmälningar, installationer, och felsökningar, implementering av system, migrering m.m. samt att räddningscentralens specifika system ska fungera korrekt ligger på ditt ansvar. Du skall även proaktivt driva utvecklingen för räddningscentralens tekniska miljö.
Internt skall du bidra med sakkunnighet gällande räddningscentralen, supporta externa leverantörer i arbete gällande exempelvis installationer i serverhall samt ansvara för projekt och andra delar som berör driften på räddningscentralen, felsökning, installationer mm.

Du skall även vara teknisk sakkunnig för räddningscentralen gällande nya tekniska lösningar/produkter samt säkerställa att tekniska lösningar är tillåtna t.ex. inom SSF 130 larmklass 3 eller andra standarder/certifieringar.

Vi söker dig som har:
* Flerårig erfarenhet av IT-arbete på larm- eller räddningscentral
* Mycket hög erfarenhet och systemförståelse av de olika system som finns på en larm-/räddningscentral.
* Relevant utbildning inom IT sektorn

Det är mycket meriterande om du har genomgått föreståndarutbildning hos godkänd utbildare och har flerårig erfarenhet av både intern- och externrevision för t.ex. SSF 136:4 och ISO 9001.
Det är även meriterande om du själv arbetat som larmoperatör och erfarenhet av bevakningsbranschen.

Du är serviceinriktad, flexibel, ansvarsfull, noggrann i ditt arbete. Har en god kommunikativ förmåga och är prestigelös.

Södertörns brandförsvarsförbund ansvarar för räddningstjänst och kommunala säkerhetstjänster för de som bor och vistas i Botkyrka, Ekerö, Haninge, Huddinge, Nacka, Nykvarn, Nynäshamn, Salem, Södertälje och Tyresö kommun. Våra medlemskommuner har sammanlagt drygt 600 000 invånare och vårt uppdrag är att skapa en trygg miljö inom vårt verksamhetsområde. Vi är totalt ca 500 anställda i organisationen. Vi arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där olikheter tas tillvara och allas lika värde är självklart.

Vårt mål är att skapa säkerhet och trygghet i samhället. Vår främsta uppgift är därför att förhindra att bränder och andra olyckor inträffar. Vår vision är ett tryggt samhälle där inga olyckor inträffar.

Varaktighet, arbetstid
Innan anställning blir aktuell kommer en säkerhetsklassning, nivå 3 att göras.

Publiceringsdatum
2018-02-13

Ersättning
Lön och tillträde enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanne Nilsson susanne.nilsson@sbff.se
Hans Granlöf hans.granlöf@sbff.se 08-721 22 00

Företag
Räddningscentralen Stockholmslän

Adress
Räddningscentralen Stockholmslän
Mogårdsvägen 2
14343 Vårby

Kontorsadress
Mogårdsvägen 2

Jobbnummer
3962655

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Räddningscentralen Stockholmslän: