Systemförvaltare

Helsingborgs stad, HR-avdelningen / Datajobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, HR-avdelningen i Helsingborg

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Familjen Helsingborg är platsen för dig som vill något. Vill du veta mer läs gärna vidare på http://www.familjenhelsingborg.se.

HR-servicecenter är en del av HR-avdelningen inom Stadsledningsförvaltningen. Härifrån betalar vi ut löner, handlägger pension och förvaltar HR- och lönesystem för 6 kommuner inom familjen Helsingborg; Ängelholm, Båstad, Höganäs, Åstorp, Svalöv och Helsingborg. Vi är idag drygt 40 medarbetare på HR-servicecenter och vi stannar inte där. HR-servicecenters vision är att utvecklas med flera kunder inom Familjen Helsingborg, att bidra till kostnadseffektivitet för våra uppdragsgivare, och bli ett av Sveriges bästa Servicecenters.




Publiceringsdatum
2017-11-06

Arbetsuppgifter
Tillsammans med lönespecialisterna och övriga medarbetare kommer du att bidra till en effektiv och processinriktad lönehantering. Du blir en del av Team System, som har till uppgift att förvalta våra kunders HR- och lönesystem, kvalitetssäkra processer och samarbeta med lönespecialisterna i att verkställa löner, säkerställa de månatliga systemrutinerna och den löpande systemadministrationen.

Som om inte detta vore rafflande nog är du dessutom ansvarig för att planera för och testa versionsuppdateringar, och fungerar som expertstöd i systemfrågor och vid utbildningar. Uppdraget innebär många kontaktytor, med systemleverantör och kunder såväl som interna funktioner.



Kvalifikationer
Du då?
Visma Personec P är vårt HR- och lönesystem och utgångspunkten för allt vi gör, så detta är naturligtvis något du hanterar med ena handen bakbunden. Och stämmer föregående antagande, så har du sannolikt också kunskap om ekonomi och lönefrågor generellt, vilket ger dig en stjärna i kanten. Erfarenhet av arbetsrätt och kommunala avtalsområden ger ytterligare stjärnstatus. Vi misstänker att vi kommer att hitta dig inom statlig eller kommunal förvaltning, men detta är absolut inte ett måste.

Du gillar att leverera resultat, med fokus på service, helhet och värde för våra kunder. Du har ett konsultativt och kommunikativt arbetssätt och professionellt bemötande, och är duktig på att skapa och vårda goda relationer. Vidare är du produktiv, handlingskraftig och noggrann - en doer, helt enkelt. Du har ett helhetsperspektiv och viljan att förbättra befintliga rutiner och processer. För att lyckas i rollen trivs du ypperligt med att arbeta i ett kompetent team där du tillför positivitet och arbetsglädje, men kan samtidigt planera självständigt och driva utveckling av både processer och dig själv.
Slutligen blir vi extra glada om du har erfarenhet av att jobba i projekt, samt med support och utbildning.

Hur kastar du dig över denna utmaning?
Du ansöker utan dröjsmål om tjänsten via länken i annonsen där du registrerar din ansökan och bifogar dina ansökningshandlingar. I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch & Clark. I deras kvalitetssäkrade process får du eventuellt besvara personlighetstester och en videointervju.
Har du frågor kring tjänsten eller processen, är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Matilda Rodey på matilda.rodey@badenochandclark.se.



ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse Intervjuer beräknas genomföras under vecka 48.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-24
Ange följande referens när du ansöker: C16176
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carl-Gustav Suwe carl-gustav.suwe@helsingborg.se

Företag
Helsingborgs stad, HR-avdelningen

Adress
Helsingborgs stad, HR-avdelningen

25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
3785636

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, HR-avdelningen: