Systemförvaltare/-utvecklare

Ricoh AB / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ricoh AB i Solna, Uppsala, Västerås, Nyköping, Norrköping eller i hela Sverige

Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument- och informationshantering. Ricoh Sverige rapporterar till Ricoh Europe PLC i London, huvudkontoret för EMEA-regionen.
Det globala huvudkontoret för Ricoh har sitt säte i Tokyo och är noterat på Tokyobörsen, bolaget har över 108 500 anställda globalt. Ricoh Sverige erbjuder heltäckande lösningar för kundernas IT-miljöer och har ett brett utbud av utrustning, programvara, tjänster, outsourcing- och konsultverksamhet. Den beräknade omsättningstakten i Ricoh Sverige AB motsvarar cirka 1 500 Mkr, bolaget har över 600 anställda och en rikstäckande organisation med verksamhet på 26 strategiska orter i Sverige.
Systemförvaltare/-utvecklare till vår IT avdelning på Huvudkontoret i Solna
Arbetsuppgifter och Ansvar
• Att systemmässigt utveckla företagets affärssystem, eller kringliggande stödmoduler
Att i projektform ansvara för kravspecificering, design, utveckling, test, dokumentation och implementation av systemförändringar
Att tillsammans med externa konsulter följa företagets utvecklingsmodell och regelverk för kontrollerad och säker egen systemutveckling.
Att underhålla affärssystemens databaser.
Att ge support och utbildning till Interna IT HelpDeskens personal

Publiceringsdatum
2010-04-21

Kvalifikationer
Formella och teoretiska krav (utbildningar, certifieringar, examen)
Examen från högskola/universitet med inriktning mot programmering, systemvetenskap eller motsvarande kompetens.
Dokumenterad arbetslivserfarenhet från programmering, systemering, utveckling och administration av SQL databaser, gärna även teknisk projektledning och ITIL.
Erfarenhet av Affärssystem eller moduler inom order, lager, fakturering, ekonomi, säljstöd och uppföljning/rapportering.
Vårt erbjudande
Vi söker dig som har ett gediget intresse för IT och verksamhetsprocesser.
IT-avdelning är en viktig del av vår verksamhet och ansvarar bland annat för drift, nyutveckling och förvaltning av samtliga system och affärsapplikationer. Du rapporterar till Business System Manager och ingår i IT-avdelningen bestående av tretton medarbetare. Det dagliga arbetet sker i nära samarbete med verksamheten för att utveckla och förbättra våra processer. Tidigare erfarenhet från Jeeves affärssystem ses som starkt meriterande. Mycket god Engelska i tal och skrift är ett krav. Omfattningen är heltid och tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Om du vill utvecklas med spännande arbetsuppgifter i ett stabilt företag så kan Ricoh vara något för dig.
Har du viljan att lyckas ska vi se till att du får chansen till en professionell utveckling.

Så ansöker du
Din ansökan med meritförteckning märkt/subject: ?IT? skickar du till rekrytering@ricoh.se senast
2010-05-17.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-05-17
Ange följande referens när du ansöker: IT
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@ricoh.se

Företag
Ricoh AB

Adress
Ricoh AB
17129 SOLNA

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-734 33 00

Jobbnummer
631802

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ricoh AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ricoh AB: