Systemansvarig till Uniflex personalavdelning

Uniflex Sverige AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uniflex Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av personal inom yrkesområdena industri, lager, bygg, el, administration, försäljning och kundservice. Uniflex är noterat på Nasdaq Stockholm, Small Cap, och finns i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. I Sverige är vi drygt 4 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Bemanningsföretagen och Sveriges byggindustrier och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertfierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi friskvårdsbidrag och andra förmåner till våra anställda. Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra ledstjärnor affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.

Publiceringsdatum
2015-04-29

Beskrivning av jobbet
I denna nyckelroll kommer du att tillhöra Uniflex personalavdelning och ansvara för utveckling och förbättringar av existerande bemanningssystem. Du kommer vara länken mellan affärsverksamheten och systemet och jobba för att utveckla och anpassa systemhanteringen så att den motsvarar affärsverksamhetens behov.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
• Planering, förberedelser, kravgranskningar, driftsättning av utvecklingsprojekt samt kvalitetssäkring av leveranser genom testspecifikationer och testfall inklusive avvikelserapportering till leverantör.
• Leda projekt eller delprojekt gällande patchningar, uppdateringar, versionsuppgraderingar samt övriga systemändringar.
• Ta fram kravspecifikationer i samråd med kvalificerade användare för anpassningar och rapporter samt genomföra leveranstester och godkännande av leverans.
• Felsökning och support i systemet gällande registrerad användardata, systemdata samt integrationslösningar med andra processammanhängande system.
• System- och verksamhetsutbildning.
• Medverka i effektiviseringsprojekt inom IT/IP-området.

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du har en eftergymnasial utbildning i form av akademisk examen alternativt kvalificerad yrkesutbildning. Du bör besitta en generell kunskap inom IT-/affärssystem, specifik kunskap om Intelliplan och ett intresse för HR-relaterade frågor. Det är vidare mycket viktigt att du har affären i fokus, är noggrann, lösningsorienterad och har en förmåga att förstå organisationens behov. Då rollen till stor del även innebär utbildning och support är det också viktigt att du är serviceinriktad och trivs med att tala inför mindre grupper. Erfarenhet av kontohantering i Active Directory och goda kunskaper inom Microsoft Office är meriterande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-29
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 17587
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Adam Dobbertin adam.dobbertin@uniflex.se

Företag
Uniflex Sverige AB

Adress
Uniflex Sverige AB
Box 7014
12107 Stockholm-Globen

Kontorsadress
Box 7014, Stockholm-Globen

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2272463

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uniflex Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uniflex Sverige AB: