Systemansvarig till Partille kommun
Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen / Datajobb / Partille
2025-02-20
Visa alla datajobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen i Partille Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Löneenheten är en del av HR-avdelningen med placering på kommunkontoret i centrala Partille ett stenkast från Göteborg. Som medarbetare på HR-avdelningen har du förmånen att kunna växla mellan kontors- och distansarbete om du vill, vilket vi uppskattar och ser som en förutsättning för ett hållbart arbetsliv. Vi har flextidsavtal och friskvårdsbidrag, och om du är intresserad av träning så finns det ett litet gym i kommunhuset som medarbetare kan nyttja. Partille kommun är en lagom stor arbetsgivare med korta kommunikations- och beslutsvägar. Vi vågar göra idéer till verklighet och gillar att testa nytt.
Vår HR-avdelning finner du på kommunhuset i centrala Partille ett stenkast från Göteborg. Till oss tar du dig enkelt med bil, buss eller tåg!
Under 2025 går vi in i vårt nya avtal efter förlängning och utökning av HR- och lönesystemet Heroma. Utökningen inkluderar vikariemodulen, projektrapportering, kompetensmodulen, förenklad anställningsprocess samt förändrade sätt att arbeta med schemaplanering. På HR-avdelningen har vi även systemförvaltning för övriga HR-system såsom Miljödata samt Microdata. På sikt kan även andra system inkluderas.
Publiceringsdatum2025-02-20ArbetsuppgifterFör att fortsätta arbetet med framtidsrusta kommunen och utveckla, forma och effektivisera systemförvaltningen söker vi nu ytterligare en systemansvarig till vårt team. Då vi är en Löneenhet i förändring så kommer detta vara en spännande möjlighet att tillsammans med lönechef och befintlig systemansvarig få vara med och skapa din egen roll!
Arbetet som systemansvarig är självständigt men du är samtidigt en del av ett team. I rollen ingår att tillsammans med övriga i teamet förvalta och utveckla bl.a. vårt HR- och lönesystem Heroma, utifrån verksamhetens situation och behov.
Du är kontaktperson och kravställare mot systemleverantörer. I arbetet ingår att utifrån behov genomföra eller beställa anpassningar som gör att systemstöden hanterar ändrade förutsättningar i lagar, centrala och lokala kollektivavtal, riktlinjer och rutiner korrekt. Du planerar och genomför tester vid införande av nya versioner och ändringar i HR-systemen. Du arbetar med löpande underhåll, felsökningar, incidentanmälningar och behörighetsadministration. Du utbildar och utarbetar olika typer av stöd t.ex. manualer för användare av systemen. Du ser till att systemdokumentation finns och är uppdaterad.
Omvärldsbevakning är en viktig del av ditt arbete och du kommer delta i både interna och externa nätverk.
Vid behov stöttar du upp och arbetar med andra uppgifter t.ex. löneadministration och bemanning.
KvalifikationerVi söker dig som har akademisk utbildning, t.ex. inom systemvetenskap eller annan inriktning, alternativt annan utbildning i kombination med yrkeserfarenhet. Du har mycket god kunskap om och erfarenhet av arbete, införande och systemanpassning i Heroma eller annat större HR-system.
Då detta är en roll där stor erfarenhet krävs ser vi gärna att du också har erfarenhet av systemanpassning inom området för resurshantering och bemanning samt erfarenhet av löneadministration i Heroma eller annat större personalsystem. Har du dessutom erfarenhet av processutveckling, av att arbeta med SQL, kunskap om arbete med flexibel arbetstidsförläggning och dygnet runt bemanning är det mycket meriterande.
För att lyckas i rollen behöver du vara en problemlösare som tar initiativ och ser till att driva ditt arbete framåt oavsett om du arbetar själv eller tillsammans med andra. Du är strukturerad och har inga problem med att arbeta med flera uppgifter parallellt. Du är nytänkande, kreativ och har ett starkt intresse för att använda digitaliseringens och teknikens möjligheter. En god analytisk förmåga där du kan prioritera vad som är bäst för verksamheten ur ett helhetsperspektiv och med ett utvecklat processtänk är avgörande, liksom förmågan att motivera ledare och medarbetare att använda förvaltningens system.
Du har en god samarbetsförmåga och skapar goda relationer till dem du möter i ditt arbete.
I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Intervjuer kommer att hållas under v 11.
I den här rekryteringen vill vi inte att du skickar in personligt brev. Du kommer i stället få besvara ett antal enkätfrågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta i syfte att samla in relevant information för rekryteringen, där alla sökande får besvara samma frågor. Svaren används sedan tillsammans med ditt CV i urvalsprocessen. Skulle vi trots allt få in personligt brev kommer detta inte att beaktas.
Innan en eventuell anställning behöver du uppvisa giltigt pass eller nationellt ID för kontroll av id- och medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "23/32".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Partille kommun (org.nr 212000-1272)
Arbetsplats Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen
Kontakt Lönechef
Sara Johansson- för frågor om rekryteringen
sara.johansson@partille.se 031-392 24 31 Jobbnummer 9176602