Systemansvarig löneadministratör med funktionsansvar

Salems kommun / Ekonomiassistentjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Salems kommun i Salem, Botkyrka, Södertälje, Stockholm, Österåker eller i hela Sverige

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 15600 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

HR-enheten ligger organiserat inom Kommunstyrelseförvaltningen och består av 10 medarbetare. I HR-enheten ingår lönefunktionen, HR-funktionen, reception samt överförmyndare.

Publiceringsdatum
2012-12-19

Arbetsuppgifter
Vår systemansvariga löneadministratör går i pension efter många år i kommunen. Vi söker därför nu en duktig ersättare som kan fungera i rollen som system- och funktionsansvarig för den lönefunktion som ingår i HR-enheten. Tre personer, systemansvarig inräknad, ansvarar för ungefär 1300 löneutbetalningar i månaden. Målet är att leverera en effektiv och korrekt hantering av löner, arvoden, pensioner, försäkringar och annan personaladministration och att ge professionell service med gott bemötande till alla våra kunder.

För att trivas måste du tycka om förutsättningarna i den mindre kommunen, där man arbetar mer generellt och brett än djupspecialiserat. Andra fördelar med en liten kommun är att du snabbt kan etablera bra samarbetsrelationer och få en egen plattform utifrån din yrkesroll. Vi inleder inom kort ett arbete med att ytterligare kvalitetssäkra arbetet kring löner, pensioner och försäkringar och vår systemansvariga har en viktig roll i att kontinuerligt fortsätta det arbetet. Vi arbetar i lönesystemet e-companion samt försystem för egenrapportering till det. Vi hanterar också Personec Time för schematät personal.

I dina arbetsuppgifter ingår löneadministrativa uppgifter samt systemansvar. I systemansvaret ligger arbetsuppgifter som t ex planera utbildningar, driva utveckling, hantera och genomföra systemuppgraderingar. Du måste ha en förståelse för lönesystemet samt dess integrationer till övriga system.

Kvalifikationer
För att klara ditt uppdrag tror vi att du har en 2-årig kvalificerad yrkesutbildning med inriktning mot löneadministration eller motsvarande, och att du har har minst 2 års erfarenhet som löneadministratör. Det är en stor fördel om du är bekant med lagar och avtal som styr lön- och personaladministration inom den kommunala sektorn. Det är meriterande om du arbetat i e-companion tidigare.

Viktiga kompetenser för att lyckas är att vara initiativtagande, strukturerad, kvalitetsmedveten, serviceinriktad och att ha lätt för att samarbeta med andra.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Under tidig vår

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-20
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande
Ange följande referens när du ansöker: A307865
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Margareta Beijer, Personalchef 08-532 598 00 margareta.beijer@salem.se
Åsa Olsen, HR-konsult 070-731 82 84 asa.olsen@salem.se

Företag
Salems kommun

Adress
Salems kommun
Säby Torg 16
14480 Rönninge

Jobbnummer
1421396

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Salems kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salems kommun: