Systemansvarig inköpssystem för konsultuppdrag i Norrort

Experis Finance Huvudkontor / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2015-08-20

Dina arbetsuppgifter
Vi söker just nu en systemansvarig inköpssystem för ett konsultuppdrag med möjlighet till anställning.

Vår kund är ett internationellt bolag som designar, installerar, förvaltar och utvecklar användarvänliga och energieffektiva lösningar för byggnader, industrier och infrastruktur i norra, centrala och östra Europa. Du kommer att sitta på bolagets kontor i Solna.

Du kommer att tillhöra inköpsorganisationen och rapportera till chefen för direkt material. Bolaget håller just nu på att implementera ett nytt inköpssystem som också kommer att innebära nya arbetssätt för organisationen. Din roll kommer initialt vara av främst administrativ karaktär för att sen kunna innefatta mer analytiska och processinriktade arbetsuppgifter. Tjänsten passar dig som är noggrann och analytisk och är intresserad av inköpsarbetet.

Dina arbetsuppgifter är bl.a. att:

• Ansvara för administration och samordning av masterdata till kalkyl/inköps och affärssystem.
• Ansvara för att säkerställa kvalitén gällande prisdata för kalkyl/inköps och affärssystem.
• Ansvara för utveckling av administrativa processer inom området.
• Stötta centrala och regionala inköpare samt andra intressenter i det dagliga behovet av masterdata och prisdata.
• Stötta ansvarig för processutveckling vad gäller kvalitetsstyrning inom ovan nämnda områden.
• Agera som en länk mellan Inköp och affärsutveckling i syfte att öka synergierna och minimera riskerna i beräkningen, anbuds och prissättningsaktiviteter.

Vem är du?
Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet inom exempelvis inköp, kalkylering, försäljning, gärna inom installation eller byggproduktion. Du ska ha mångsidig erfarenhet av arbete i inköps/affärssystem samt ha arbetat med Microsofts Office program.Det är meriterande om du även arbetat i SAP tidigare. Då mycket av arbetet består i att analysera samt hantera data är det nödvändigt med kunskaper inom området. Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning inom ekonomi, teknik eller data eller annan relevant vidareutbildning.

Du är van att hantera stora mängder data samt analyser av dessa. Då arbetet bygger på mycket kontakter både externt och internt är det en förutsättning att du har god kommunikationsförmåga och en fallenhet för att samarbeta med andra människor. Vidare är det viktigt att du är noggrann och håller deadlines även i perioder av hög arbetsbelastning. Förutom svenska är det en fördel om du känner dig bekväm med att prata och skriva engelska.

Vad kan vi erbjuda dig?
Experis är specialisten på specialister inom IT, Engineering, Finance och Executive. Vi ger specialister möjlighet att växla upp eller byta spår i sin yrkesbana. På Experis Finance får du som konsult kompetensutveckling genom längre kvalificerade uppdrag. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag.

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson för detta jobb
Välkommen med din ansökan till Experis, specialisten på specialister. Urval sker löpande då uppdraget ska tillsättas omgående. Har du frågor om rollen som konsult på Experis Finance samt om uppdraget ovan är du välkommen att kontakta konsultchef Therese Rocafort Svensson på telefon 08-736 28 77.

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Rocafort Svensson

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2397971

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: