Systemansvarig för personal-och lönesystem till Norlandia

PS Partner / Datajobb / Mark
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Mark, Härnösand, Timrå, Sundsvall, Kramfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PS Partner i Mark, Stockholm, Haninge, Vänersborg, Munkedal eller i hela Sverige

Norlandia Sverige är en av de större aktörerna på den svenska marknaden och erbjuder individanpassade och kvalitativa tjänster inom förskolor, patienthotell och äldreomsorg. Med fokus på kundens förutsättningar, behov och önskemål utvecklar och realiserar vi dagens och framtidens tjänster med ett professionellt ledarskap och ett innovativt arbetssätt.

Norlandia Sverige har ca. 4 000 anställda och ingår i Norlandia Health & Care Group (NHC), en norsk vård- och omsorgskoncern med säte i Oslo. Koncernen är privatägd med en gemensam ägarfilosofi om ett långsiktigt ägande och investering av vinster i verksamheten för ökad kvalitet.

HR- och löneavdelningen är en del av Norlandia Services AB, som servar koncernens övriga bolag i Sverige med kvalificerade tjänster inom HR- och löneadministration, redovisning/ekonomi, IT, kommunikation och övriga koncernövergripande funktioner.

Vi söker dig som vill bli Systemansvarig för Norlandias personal- och lönesystem.

Du har mycket goda kunskaper inom Hogia Personal Plus, samt gedigen erfarenhet av administration i SQL-databaser. Det är starkt meriterande om du även har kunskaper och god erfarenhet av Hogia Lön Plus.

Du kommer ansvara för drift, underhåll, optimering och utveckling av HR- och löneavdelningens samtliga administrativa system.

Har du också erfarenhet av systemet Medvind (tidrapportering/schemaläggning) är det starkt meriterande.
I arbetet ingår även felsökning i systemen, administration av användarbehörigheter, ansvar för löpande databasunderhåll samt SQL-serveradministration. Du ansvarar för versionsuppdateringar, och är också testansvarig i samband med systemförändringar.

Förutom systemansvaret är du HR-och löneavdelningens interna stödresurs och förstahands-support för löneenhetens medarbetare i Skene, som idag är 10 medarbetare samt lönechef.

I tjänsten ingår även viss löneadministration för ett begränsat antal verksamheter för att du ska hålla dig ajour med eventuella driftsutmaningar och utvecklingsbehov.

Anställningsform: Heltid, Tills vidare med 6 månaders provanställning.

Placeringsort: Skene. (Möjlighet till distansarbete finns i viss utsträckning.)

Publiceringsdatum
2018-05-03

Kontaktperson för detta jobb
För den här tjänsten samarbetar vi med PS Partner i Borås, Annelie Solhage 0735-33 89 95. annelie.solhage@pspartner.se
Välkommen att söka tjänsten på www.pspartner.se lediga jobb.
Urval sker löpande! Senaste ansökningsdatum 21/5 2018.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
PS Partner

Adress
PS Partner
Första Långgatan 18
41328 GÖTEBORG

Kontorsadress
Första Långgatan 18

Jobbnummer
4123288

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PS Partner

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PS Partner: