Systemadministratörer till lönerelaterade tjänster, Gävle

Statens Servicecenter / Datajobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Tierp eller i hela Sverige

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 420 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster. Statens servicecenter ska verka för att antalet anställda i staten som omfattas av myndighetens tjänster ökar. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad inom avdelningen för lönerelaterade tjänster. Avdelningen har tio enheter med totalt ca 187 medarbetare. På den aktuella enheten Systemstöd lön finns ca 24 medarbetare fördelat på orterna Gävle, Östersund, Eskilstuna, Göteborg.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär förvaltning och vidareutveckling av IT-nära eller verksamhetsnära system och att stödja verksamheten i systemadministrativa frågor mot kund. Du arbetar med systemförvaltning, systemadministration, registervård, filinläsning, versionsbyten, nyinstallationer och tester avseende Statens servicecenters stödsystem och arbetar för att upprätthålla lönesystemets funktionalitet och informationsaktualitet i 2nd line support. Som systemadministratör medverkar du i kundmöten på operativ nivå och vid kravställning mot systemleverantör. I dina arbetsuppgifter ingår även att omsätta strategiska utvecklingsinitiativ till praktiskt utvecklingsarbete samt att utveckla och effektivisera processer/arbetsflöden inom lön.

Publiceringsdatum
2017-12-21

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk examen, t ex i systemvetenskap eller motsvarande utbildning/kompetens
• Minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Erfarenhet av Shared Service Center, 2nd line support

Dessutom är det meriterande om du har:
• Kunskap och erfarenhet gällande lönesystemen Heroma, Palasso eller Primula
• Kunskap om statliga avtal
• Erfarenhet av projekt- och förändringsarbete
• Kunskap och erfarenhet av systemadministration, gärna inom löneområdet

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Ansvartagande
• Förtroendeingivande
• God social kompetens, trivs med att ha många kontaktytor
• Samarbetsförmåga
• Analytisk, tycker om att fördjupa dig i olika frågeställningar och problem
• Mål- och resultatinriktad med driv och engagemang

Övrig information
Anställningen är tillsvidare på 100%
Vi tillämpar 6 månaders provanställning
Anställningen är placerad i Gävle

Välkommen med din ansökan senast 14 januari 2018.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Desirée Vängman, Enhetschef 010-456 01 53

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
Statens servicecenter
FE 15
80171 Gävle

Kontorsadress
Statens servicecenter
FE 15

Jobbnummer
3869583

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: