Systemadministratör till Skanska i Stockholm

TNG Group AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Trivs du i en administrativ roll och vill jobba med systemadministration och inköpsstöd på Skanskas huvudkontor i Stockholm?

Vi söker nu en systemadministratör som skall arbeta med inköpsstöd på Skanskas huvudkontor i Stockholm. Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att bestå av att planera, följa upp och stödja våra kategoriansvariga med inköp, avtal och annan dokumentation i befintliga inköpssystem. Rollen innebär också till stor del att stödja leverantörer genom att utföra förkvalificering. Lockas du av en administrativ supportroll hos ett internationellt byggbolag? Välkommen med din ansökan redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Här får du möjlighet att jobba i en internationell miljö på ett stort byggföretag. Du blir en del av ett kompetent team där arbetsklimatet värdesätts högt och kännetecknas av arbetsglädje, samarbete och prestigelöshet.

Fri frukost varje dag samt fri tillgång till gym och träningspass i Skanskas lokaler är några av de förmåner som Skanska erbjuder sina anställda.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Rollen som systemadministratör inom inköpsstöd är en central roll med många interna och externa kontaktytor och kommer främst innebära att:

* supportera leverantörer med att genomföra förkvalificering
* planera, följa upp och stödja våra kategoriansvariga med avtal och annan dokumentation i inköpssystemen
* inneha tätt samarbete med interna inköpare kring olika typer av inköpsfrågor
* arbeta med att strukturera och säkerställa datakvalitén i befintliga inköpssystem
* sammanställa och presentera inköpsstatistik



Skanskas målsättning är att jobba med stabila leverantörer som uppfyller lagkrav och kan leva upp till Skanskas värderingar inom säkerhet, grönt och etik. Skanskas leverantörer går därför igenom en förkvalificering och din roll innebär att stödja leverantörerna i processen.



ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Detta är ett bemanningsuppdrag på heltid med önskad uppstart i januari och kommer att löpa under hela 2018, med goda möjligheter till förlängning. Du kommer att tillhöra ett team om 8 härliga kollegor samt rapportera till chefen för Indirekt Skanska Sverige AB. Tjänsten är placerad i ljusa och fräscha lokaler vid Skanskas huvudkontor i Stadshagen med närhet till goda kommunikationer och service.

VEM ÄR DU?

För den här tjänsten ser vi gärna att du har:

* eftergymnasial utbildning inom inköp- och/eller logistik
* tidigare erfarenhet från en administrativ roll inom inköpsstöd
* mycket goda kunskaper i Officepaketet främst Excel och PowerPoint
* goda IT-kunskaper och ett plus om du har erfarenhet från arbete i affärssystem
* goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift



För att lyckas bra i rollen ser vi att du trivs med ett administrativt och strukturerat arbete som innebär många interna och externa kontaktytor. Du tycker om att arbeta i team samtidigt som du är driven och självständig i din roll. Som person är du ansvarsfull, noggrann och flexibel. Att kunna kommunicera tydligt och pedagogiskt är också ett stort plus i rollen. Utöver detta är du analytisk och har ett stort intresse för siffror.

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd utav oss på TNG och arbeta ute hos vår kund. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi tar inte emot ansökningar via email, vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Du kan endast bifoga ditt CV, så skicka inget personligt brev då vi inte läser dem. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2017-12-29

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pernilla Ek pernilla.ek@tng.se 0760-715571

Företag
TNG Group AB

Adress
TNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
11164 Stockholm

Kontorsadress
Västra Järnvägsgatan 15

Jobbnummer
3879037

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: