Systemadministratör till lönerelaterade tjänster

Statens Servicecenter / Datajobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Tierp eller i hela Sverige

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 350 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad inom avdelningen för lönerelaterade tjänster. Inom lönerelaterade tjänster erbjuds administrativt arbete kring lön, resor- och, utlägg och beslutsskrivning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Arbeta med systemadministration, registervård, versionsbyten, nyinstallationer och tester avseende Statens servicecenters stödsystem.
• Arbeta för att upprätthålla lönesystemets funktionalitet.
• Omsätta strategiska utvecklingsinitiativ till praktiskt utvecklingsarbete
• Medverka vid kravställning mot systemleverantör
• Delta i kundanslutningsprojekt.
• Utbilda handläggare vid Lön och Servicedesk i stödsystem.
• Utveckla och effektivisera processer/arbetsflöden inom Lön

Publiceringsdatum
2016-03-11

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen eller likvärdig utbildning
• Erfarenhet av systemadministration

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av systemadministration inom löneområdet
• Arbetat i lönesystemen Palasso och eller Primula
• Kunskap om statliga avtal
• Erfarenhet av projekt- och förändringsarbete
• Erfarenhet av Shared service center

Vidare ska du ha förmåga:
• Utvecklad samarbetsförmåga och god social kompetens
• Att engagera och driva arbetet framåt samt vara initiativrik
• Pedagogisk förmåga, du kan anpassa dig till olika intressenter för att beskriva tekniken på ett tydligt sätt i både tal och skrift

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Gävle.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ann-Sofie Sjögren, enhetschef tel 010-4560326 

Ansökan med personligt brev och CV skickas senast den 30 mars.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel 010-456 00 57, Martina Sterner Saco-S tel 010-456 00 86, Calle Hjelmerus SEKO tel 026-65 65 83.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-30
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
FE15
80171 Gävle

Kontorsadress
FE15

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2720152

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: