Systemadministratör till kundmötesavdelningen i Östersund

Statens Servicecenter / Datajobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Motiveras du av att skapa värde för kunder och användare? Trivs du i en miljö som ständigt utvecklas? Har du erfarenhet av systemadministration och att utbilda och presentera system? Då passar detta uppdrag dig.

Nu söker vi vår nästa kollega som kan komplettera vårt team i rollen som systemadministratör. Vi som arbetar som systemadministratörer inom Kundmötesavdelningen är i dagsläget tre systemadministratörer. Vi arbetar nära och tillsammans inom förvaltningsområdet ärendehantering som finns organisatoriskt placerade inom flera olika verksamheter inom Statens servicecenter. Systemadministratörerna är placerad under Kundmötesavdelningen, som består av cirka 55 medarbetare. Avdelningen arbetar idag med kundservice inom våra tjänster lön, e-handel och redovisning.

Vi behöver nu förstärka med en person med huvudsaklig inriktning systemadministration av en plattform som bland annat nyttjas för ärendehantering. Vi är inne i en förändringsresa där digitalisering och automation är prioriterade utvecklingsområden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som systemadministratör arbetar du i första hand med systemstödet Servicenow och vårt kontaktcentersystem. Dessa system nyttjas till stor del av myndighetens kunder och anställda och du kommer i detta arbete att ha en central roll inom förvaltning och utveckling av systemen.
Arbetet kräver samarbete med ett stort eget ansvar för både för gruppens och ditt eget arbete. Exempel på arbetsuppgifter och ansvar kan vara dagliga kontroller och underhåll, testarbete, andra linjes support, konfiguration, analyser av lösningar/förbättringsförslag, nyutveckling, registervård och periodiska underhåll, dokumentation samt användarstöd.
Som systemadministratör ingår du i en förvaltningsgrupp, medverkar och är aktiv deltagare i möten på operativ nivå i dialoger med intern förvaltning, verksamhet/kravställare och systemleverantörer. Du har i rollen som systemadministratör ett delansvar för att inom verksamhet sprida och kommunicera information om funktionalitet och nya lösningar.

Under anställningens gång kan arbetsuppgifter och system komma att ändras utifrån hur verksamheten utvecklas. I vår strävan att öka digitaliseringen kan virtuella agenter och AI-lösningar komma att implementeras och administreras inom detta uppdrag.

Publiceringsdatum
2023-04-21

Kvalifikationer
• Har relevant akademisk examen t.ex. systemvetenskap eller motsvarande utbildning/kompetens, alternativt erfarenhet som vi bedömer motsvarar detta
• Har erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter
• Har erfarenhet av projekt- och förändringsarbete

Vidare ska du ha följande förmågor:

• Att vara ansvarstagande och handlingskraftig
• Att på ett pedagogiskt sätt kunna förklara teknik på ett tydligt sätt i både tal och skrift för verksamheten
• Att vara konsultativ och ge god service
• Att vara lösningsorienterad med helhetsperspektiv
• Att bidra till ett gott samarbete med såväl dina kollegor som externa aktörer
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift

Vi kan erbjuda:
En liten enhet där vi arbetar tätt tillsammans och har en fin gemenskap och teamkänsla. En varierad och utvecklande roll där medarbetaren har ett högt förtroende då vi arbetar med tillitsbaserat ledarskap. Fina förmåner och möjlighet att arbeta del av sin arbetstid hemifrån vid önskemål därom.

Läs gärna mer om våra förmåner, du hittar dem här: Arbeta hos oss - Statens servicecenter (statenssc.se)

Övrig information
Anställningen är tillsvidare och heltid. Startdatum snarast efter överenskommelse. Placeringsort är Östersund med möjlighet till distansarbete. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Enstaka resor per år och då endast i samband med enhets/avdelningsmöten

Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast den 7 maj 2023.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut omanställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Kontakt
Malin Olofsson, Avdelningschef
010-456 01 06

Jobbnummer
7687849

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: