Systemadministratör till IT-support på Chalmers
Chalmers tekniska högskola / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Chalmers tekniska högskola i Göteborg,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Chalmers tekniska högskola är en stiftelsehögskola som bedriver forskning och utbildning inom teknik, naturvetenskap, arkitektur och sjöfart på 17 institutioner. Vi har omkring 11 000 studenter och ca 3 000 anställda. Vår vision handlar om en hållbar framtid och vi går ofta över traditionella gränser för att lösa framtidens problem. Forskning och utbildning sker främst kring två campusområden i Göteborg, Campus Johanneberg och Campus Lindholmen. Högskolan grundades 1829 tack vare en donation från direktören i Svenska Ostindiska kompaniet, William Chalmers. Utveckling och förnyelse har präglat Chalmers ända sedan starten helt enligt William Chalmers motto: Avancez! Mer information
finns på
www.chalmers.seHar du ett stort intresse för teknik och brinner för att ge IT-support?
• Då är du rätt person för oss. Vi förstärker enheten för IT-support med en systemadministratör som kommer att få möjligheten att jobba i en stimulerande och händelserik miljö.
Beskrivning av tjänsten
Din huvudsakliga uppgift kommer att vara att ge användarna högkvalitativt IT-stöd. Praktiskt så innefattar det problemlösning, hantering av konton och behörigheter, teknisk dokumentation, inköp, råd vid inköp, felsökning av hård- och mjukvara och hantering av utskriftsproblem. Du arbetar remote via telefon och mail, men även på plats hos användarna och i vår Helpdesk. Arbetet registreras i Chalmers egna ärendehanteringssystem, där du behöver kunna skapa ärendeflöden och lämna vidare till kollegor på andra enheter om så behövs. Att du dokumenterar ditt arbete och återkopplar till användarna är en självklarhet.
Publiceringsdatum2016-03-24KvalifikationerFör att passa in på tjänsten ser vi att du har erfarenhet av att arbeta med support av Linux- och Microsoftmiljöer, så som Active Directory, Exchange och Officepaketet. Du behöver även ha grundläggande nätverkskunskaper inom TCP/IP, DNS och DHCP. Vana vid att arbeta med ärendehanteringssystem och tidigare arbetslivserfarenhet från området är även det ett krav. Att du har arbetat med att scripta krävs även det för tjänsten. Likaså att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, på både svenska och engelska. Vidare är det meriterande om du har arbetat med support av OS X, har kunskaper inom hårdvara, erfarenhet av att supportera mobiltelefoni och surfplattor.
Vi ser gärna att du har en högskoleexamen inom IT eller annan likvärdig utbildning.
Du har:
Vana vid att ha en konsulterande och supporterande roll Ett stort teknikintresse och förmåga att förklara IT på ett lättförståeligt sätt En bred erfarenhet och en teoretisk grund En trygg utstrålning och ett nyfiket inre
Dina personliga egenskaperDu är genuint intresserad av IT och har en bred teknisk förståelse. Att du har en hög ansvarskänsla, är välstrukturerad i ditt arbete och kan arbeta självständigt ser vi som ett måste. Du trivs att ha kontakt med människor, arbeta med problemlösning och är pedagogisk i ditt förhållningssätt. Då du möter alla olika slags problem och människor krävs det att du är lyhörd, hjälpsam och trygg i din kompetens. Du trivs som allra bäst i en supporterande roll och tycker om när den ena dagen inte är den andra lik.
För att lyckas och trivas i rollen är det viktigt att du är prestigelös, har ett stort tålamod, är serviceinriktad och motiveras av att lösa problem.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Om företagetIT-avdelningen är en heltäckande IT-organisation som tar hand om Chalmers gemensamma IT-system och tillhandahåller support till hela Chalmers. Vi erbjuder användarstöd för 3 operativsystem, driver Chalmers centrala IT-system samt utvecklar interna IT-system. Vi ger IT-stöd till många spännande projekt på Chalmers och utvecklar även interna IT-system med stöd mot forskningen.
IT-avdelningen består av 4 enheter där 92 personer jobbar och vi finns på både campus Johanneberg och campus Lindholmen.
Enheten för IT-support ansvarar för kvalificerad användarsupport på campus Johanneberg och Lindholmen där drygt 3000 anställda arbetar och 10000 studenter är inskrivna. Tillsammans med drygt 30 kollegor arbetar du varierat med fokus på support, problemlösning och utbildning.
Kontaktperson för detta jobbVi vill ha din ansökan snarast. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Sigma Compleo. Tjänsten är heltid, tillsvidare och placerad på Chalmers enhet för IT-support. Registrera din ansökan via
www.sigmaitc.se . Vid frågor kontakta Susanne Hjälmered på
susanne.hjalmered@sigma.se eller 0703-89 70 07 alternativt Hanna Bäckhage på
hanna.backhage@sigma.se eller 0730-72 13 34.
Varaktighet, arbetstid
X X
ErsättningX
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHanna Bäckhage +46 730 72 13 34
FöretagChalmers Tekniska Högskola
AdressChalmers Tekniska Högskola
Lindholmspiren 9
41756 Göteborg
KontorsadressLindholmspiren 9
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2745932
Observera att sista ansökningsdag har passerat.