Systemadministratör till HR-avdelningen, Polisens administrativa
Polismyndigheten, HR-avdelningen / Datajobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen i Linköping,
Örebro,
Skövde,
Eskilstuna,
Västerås eller i
hela Sverige Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Myndigheten är en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och organiseras i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.
HR-avdelningens främsta uppgift blir att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långa mål. Ansvaret omfattar följande områden arbetsgivarpolitik/avtal, chefs- och medarbetarskap, kompetens inklusive Polismyndighetens utbildningsverksamhet, arbetsmiljö och kultur. Vidare ansvarar avdelningen för värdeskapande samarbete med arbetstagar-organisationerna, myndighetens personalansvarsnämnd.
Polisens administrativa center (PAC) är en organisatorisk enhet inom HR-avdelningen. PAC Personal är placerat i Linköping och ansvarar för Polismyndighetens personaladministration.
Publiceringsdatum2016-09-21ArbetsuppgifterSom systemadministratör arbetar du både självständigt och i grupp med bland annat registervård, analyser, kontroller och utsökningar i det personaladministrativa systemet Palasso, Du kommer vara ett stöd till lönehandläggarna och verksamheten, samt ge information, service och rådgivning till samtliga medarbetare inom Polisen.
Du kommer att ansvara för att uppdatera lönehandböcker, mallar och hjälpdokument tillhörande polisens löneprocess. Du kommer även att delta aktivt i förändrings- och utvecklingsarbete.
Kvalifikationer• gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• erfarenhet av arbete med systemadministration
• erfarenhet av arbete med löner
• goda kunskaper och god vana av IT-baserat arbete.
Meriterande
• god kännedom om det statliga avtalsområdet
• erfarenhet av det personaladministrativa systemet Palasso
Dina personliga egenskaperArbetsuppgifterna ställer krav på att du har hög integritet och kan hantera känslig information. Dessutom krävs att du är noggrann, kan ta egna initiativ och har god kommunikations- och samarbetsförmåga.
ÖVRIGT
Anställningen är tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Flextid tillämpas. Arbetsplatsen ligger på Tornbyvägen i Linköping.
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-12
Ange följande referens när du ansöker: C8504/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Dolk, Sektionschef 010-56 36 655
Facklig kontaktFackliga kontaktpersoner, Kent Svärd SACO 010-56
FöretagPolismyndigheten, HR-avdelningen
AdressPolismyndigheten, HR-avdelningen
Box 12256
10226 Stockholm
KontorsadressPolhemsgatan 30 10226 Stockholm
Jobbnummer 3061257
Observera att sista ansökningsdag har passerat.