Systemadministratör till HR-avdelningen, Polisens administrativa

Polismyndigheten, HR-avdelningen / Datajobb / Linköping
2016-07-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Systemadministratör till HR-avdelningen, Polisens administrativa" (publicerad 2016-09-21) ⬅️


Visa alla datajobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen i Linköping, Örebro, Skövde, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Myndigheten är en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och organiseras i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.
HR-avdelningens främsta uppgift blir att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långa mål. Ansvaret omfattar följande områden arbetsgivarpolitik/avtal, chefs- och medarbetarskap, kompetens inklusive Polismyndighetens utbildningsverksamhet, arbetsmiljö och kultur. Vidare ansvarar avdelningen för värdeskapande samarbete med arbetstagarorganisationerna, myndighetens personalansvarsnämnd.
Polisens administrativa center (PAC) är en organisatorisk enhet inom HR-avdelningen. PAC Personal är placerat i Linköping och ansvarar för Polismyndighetens personaladministration.

Publiceringsdatum
2016-07-06

Arbetsuppgifter
Som systemadministratör arbetar du både självständigt och i grupp med bland annat registervård, analyser, kontroller och utsökningar i det personaladministrativa systemet Palasso, Du kommer vara ett stöd till lönehandläggarna och verksamheten, samt ge information, service och rådgivning till samtliga medarbetare inom Polisen.

Du kommer att ansvara för att uppdatera lönehandböcker, mallar och hjälpdokument tillhörande polisens löneprocess. Du kommer även att delta aktivt i förändrings- och utvecklingsarbete.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• erfarenhet av arbete med systemadministration
• goda kunskaper och god vana av IT-baserat arbete.

Meriterande
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av arbete med löner
• god kännedom om det statliga avtalsområdet
• erfarenhet av det personaladministrativa systemet Palasso

Dina personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har hög integritet och kan hantera känslig information. Dessutom krävs att du är noggrann, kan ta egna initiativ och har god kommunikations- och samarbetsförmåga.

ÖVRIGT
Anställningen är tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Flextid tillämpas.
Arbetsplatsen ligger på Tornbyvägen i Linköping.

Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polismyndigheten arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara.
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-05
Ange följande referens när du ansöker: C7581/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Dolk, Sektionschef 010-56 36 655

Facklig kontakt
Fackliga kontaktpersoner, Kent Svärd SACO 010-56

Företag
Polismyndigheten, HR-avdelningen

Adress
Polismyndigheten, HR-avdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
2943464

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen: