Systemadministratör / klienttekniker Configuration Management /

Centric Professionals AB / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Linköping, Mjölby, Finspång, Motala, Norrköping eller i hela Sverige

Till ett uppdrag hos en av våra kunder i Linköping söker Centric en klienttekniker / systemadministratör som kan arbeta med drift och förvaltning av vår kunds plattform för Configuration Management (CM) baserad på SCCM.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.


Publiceringsdatum
2022-08-12

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att sköta driften och förvaltningen av kundens Configuration Management(CM). Här kommer du att arbeta för att hålla kundens CM uppdaterat och funktionerande i en storskalig IT-miljö med goda möjligheter för vidareutveckling.

Arbetet sker i en försvarsnära miljö med krav på säkerhetsprövning.

Din profil och kvalifikationen
Du har ett genuint intresse för teknik och erfarenhet från komplexa organisationer. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du tycker om att arbeta systematiskt och har en god teknisk förståelse.

Krav på erfarenhet
• Erfarenhet av drift och förvaltning av SCCM
• Erfarenhet av att arbeta med CM, bl.a. uppgraderingar, kollektioner, distribution etc.
• Erfarenhet av att arbeta med SCCM/CM i storskaliga IT-miljöer
• Goda kunskaper inom Win 10 klient
• Goda kunskaper i svenska och engelska - i såväl tal som skrift
Meriterande
Erfarenhet av PowerShell
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Jens Annamatz på tfn: 0724-676013 eller jens.annamatz@centric.eu.

Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 40 timmar per vecka -

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Centric Professionals AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1660315192932".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Centric Professionals AB (org.nr 556718-3693), http://www.centric.eu

Kontakt
Centric_SE
jens.annamatz@centric.eu
0724-676013

Jobbnummer
6880966

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Centric Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Centric Professionals AB: