Systemadministratör/IT-samordnare inom IFO-FH

Göteborg, SDF Lundby / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborg, SDF Lundby i Göteborg

Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 48 000 invånare har oftast
bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta kommunikationer. Förvaltningens 2 800 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en
sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.

Sektor IFO-FH har drivit ett omfattande utvecklingsarbete under de senaste åren och det finns en stabil plattform för det fortsatta arbetet. Att arbeta tillsammans för att utveckla människans egna resurser är sektorns motto och genomsyrar allt arbete.

Sektorn är uppdelad i tre områden; Myndighet, Sysselsättning/service och Boende. Här får du kollegor med hög kompetens och du ingår i en grupp med ett väl fungerande samarbete och positivt klimat. Alla medarbetare vid sektorns administrativa enhet och chefer sitter samlade i det nya socialkontoret i Glasiären nära Hjalmar Brantingsplatsen med goda kommunikationer och närhet till bland annat restauranger, gym och träningstillfällen. Förvaltningen erbjuder också goda friskvårdsmöjligheter.

Publiceringsdatum
2015-09-22

Arbetsuppgifter
Gillar du att arbeta med avtal, inköp och upphandling? Då är du den person vi söker.

Tjänsten som systemadministratör/IT-samordnare är placerad vid sektorns Administrativa enhet,
som är en central stöd- och servicefunktion till chefer och medarbetare. Enheten leds av en administrativ chef och består av 12 medarbetare, som ger stöd och service inom fakturahantering, debitering, löneadministration, bemanning, arkiv, IT-stöd, kontrolluppgifter och inköp.

Vi stärker nu det kvalificerade administrativa stödet inom IT och system till sektorn och söker därför en ny medarbetare. Din tjänst kommer att bestå av två huvuddelar:
• IT-samordning och stöd i IT och Treserva
• Administrativa arbetsuppgifter för område Myndighet

Som systemadministratör/IT-samordnare kommer du att vara lokalt verksamhetsstöd (LVS) i Treserva, vilket innebär att hantera användaradministration, ge support och felanmälan, ta fram statistik och rapporter, upprätta och utveckla rutiner samt tillsammans med övriga LVS ansvara för att utbilda och fortbilda handläggare och medarbetare. I ditt uppdrag ingår att samordna och vara support i sektorns IT-relaterade frågor, kvalitetssäkra behörighetshantering, huvudadministratör i sektorns databaser, ansvarig för DL-listor och telefonikatalog, samordna data- och telefonibeställningar samt att upprätthålla förteckningar över leasingavtal och IT-utrustning. I uppdraget ingår att vara stöd vid införande av ny teknik, appar och läsplattor.

Administrativa uppgifter inom myndighet kommer att bestå av återsökning av medel för ensamkommande flyktingbarn, administration kring individutsskottet, inköp och fakturahantering.

Eftersom tjänsten är ny kan arbetsuppgifterna komma att förändras utifrån sektorns behov och du har möjlighet att påverka innehållet i tjänsten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en utbildning som administratör med IT-inriktning, IT-tekniker, IT-pedagog eller liknande. Huvudsaken är att du har kvalificerade kunskaper inom IT och system. En merit är om du har tidigare erfarenhet av att arbete inom IFO-FH samt god kunskap om systemet Treserva. Det är meriterande om du tidigare arbetat som LVS och hållit utbildningar i Treserva.

Du är kunnig och hanterar väl systemen Treserva, Winst och Lotus samt Officepaketet såsom Excel, Word och Powerpoint.

Du är serviceinriktad och noggrann med att leverera en god kvalitet samt att slutföra uppgifter inom givna tidsramar. Som person är du pedagogisk och tillmötesgående med stort intresse och vilja att samarbeta och hjälpa andra. Du har god datavana och snabbt kan lära dig nya system, är duktig på att formulera dig i tal och skrift, god förmåga att strukturera och göra prioriteringar i det egna uppdraget.

Som person är du lugn och tillmötesgående med stort intresse och vilja att hjälpa andra och ge en god service. Du är lyhörd och trivs med att samarbeta med dina teamkollegor och tillsammans lösa dagliga arbetsuppgifter och utmaningar som uppstår inom enheten.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet samt både pedagogisk förmåga och administrativ skicklighet.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Urval och intervjuer kan ske löpande under annonseringen.

Vi ser mångfald som en framgångsfaktor för en högre kvalitet gentemot de vi är till för och i vårt interna utvecklingsarbete.

Friskvård är viktigt för oss. Vi har rökfri arbetstid och alla anställda har tillgång till ett brett utbud av tränings- och kulturaktiviteter.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-06
Ange följande referens när du ansöker: A493033
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jim-Alex M. Hirschi, Administrativ chef 031-366 75 45

Facklig kontakt
Linn Andersson-Ax, Saco/SSR 031-366 74 02
Ashraf Nasseri, Vision 031-366 76 13

Företag
Göteborg, SDF Lundby

Adress
Göteborg, SDF Lundby
Box 22006
40072 Göteborg

Kontorsadress
Wieselgrensgatan 11

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2444178

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborg, SDF Lundby

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborg, SDF Lundby: