Systemadministratör inom e-handel till Serviceförvaltningen

Stockholms stad, Serviceförvaltningen / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Serviceförvaltningen i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 290 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.

Serviceförvaltningen ekonomi är en intäktsfinansierad verksamhet. Våra kunder är Stockholms stads förvaltningar och bolag. Verksamheten erbjuder ekonomitjänster inom processerna leverantörsreskontra, kundreskontra, kassa-bank och redovisning. Vi ansvarar också för hyresadministration av andrahandsuthyrning till brukare. Våra uppdrag är reglerade i serviceavtal. Vi är ca 100 medarbetare organiserade i fem enheter. Kundorientering och kundfokus är centrala begrepp.

Publiceringsdatum
2016-01-04

Arbetsuppgifter
Till Serviceförvaltningen söker vi tre systemadministratörer, två tillsvidareanställningar samt en visstidsanställning fram till och med 2017-08-31. Som systemadministratör arbetar du med anslutning och förvaltande av leverantörer till e-handel. Vi arbetar i ekonomisystemet Agresso Milestone 4. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp som leds av en samordnare där ni ansvarar för att ansluta leverantörer till e-faktura i formatet Svefaktura och till e-handel i Agressos inköpsmodul. Arbetsgruppen arbetar även med systemförvaltning av inköpsmodulen och löpande arbete med driften. Detta bland annat genom att fungera som en andra linjens support till Stockholms stads e-handelssupport. Du är delaktig i verksamhetens förbättringsarbete som bedrivs med hjälp av LEAN metodiken. Arbetet innebär många kontakter med stadens olika verksamheter och leverantörer.

Kvalifikationer
• Du ska ha eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller system eller programmering. Alternativt lägst gymnasieutbildning som tillsammans med arbetslivserfarenhet bedöms som likvärdig.
• Du ska ha god kunskap och erfarenhet av systemadministration och leverantörsreskontra.
• Du ska ha 1-3 års arbetslivserfarenhet av självständigt arbete på handläggarnivå.
• Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av att ansluta leverantörer till e-handel.
• Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av de affärsprocesser som används inom SFTI-Single Face To Industry.
• Du ska ha goda kunskaper i svenska både skriftligt och muntligt.

Vid intervjun kommer vi att lägga stor vikt vid följande kompetenser:

Du tar initiativ och uppnår resultat. Du är duktig på att själv strukturera angreppsätt och att driva dina processer vidare. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt och du sätter upp och håller tidsramar Du har förmågan att snabbt ändra ditt synsätt samt att du gör korrekta avvägningar och prioriteringar i ditt dagliga arbete.

Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört sätt.

Välkommen med din ansökan.

Provanställning kan komma att tillämpas.

ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. . Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. , upphör: Tjänsten som avser visstidsanställning gäller fram till och med 2017-08-31.

Ersättning
Månadslön .

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-20
Ange följande referens när du ansöker: A38307
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna de Verdier, HR-konsult 08-508 11 726 anna.de.verdier@stockholm.se
Jenny Holm, Enhetschef 08-508 11 400

Facklig kontakt
Suzanne Ehn, Vision 08-508 11 374

Företag
Stockholms stad, Serviceförvaltningen

Adress
Stockholms stad, Serviceförvaltningen
Box 7005
12107 Stockholm

Kontorsadress
Palmfeltsvägen 5 12107 Stockholm

Jobbnummer
2598812

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Serviceförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Serviceförvaltningen: