Systemadministratör

Älvsbyns Kommun / Ekonomiassistentjobb / Älvsbyn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Älvsbyn, Boden, Piteå, Luleå, Arvidsjaur eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Älvsbyns Kommun i Älvsbyn

Älvsbyn är Norrbottens pärla.

I vår kommun får 8 200 människor möjligheten att arbeta, bo och leva nära naturen. Vi är stolta över skolorna för de yngre och omsorgen av de äldre. Många är engagerade inom föreningslivet och det gör vår kommun levande och livskraftig.

Lönecenter är en ny verksamhet och ett resultat av ett samverkansprojekt mellan Piteå och Älvsbyns kommun. Inom löneadministration så har Piteå och Älvsbyns kommun beslutat att göra gemensam sak och skapa en lösning som långsiktigt kan möta verksamheternas behov av smarta stödprocesser och där alla kunder ska kunna få samma goda service och kvalitét.

Det gemensamma lönecentret gör det lättare att långsiktigt säkerställa kvalitet och kompetens. Verksamhetens huvuduppdrag är att säkerställa och leverera så att kommunernas medarbetare får rätt lön i rätt tid. Lönecentret ska leverera kvalificerade tjänster med hög kvalitet och tillhandahålla standardiserade och väldefinierade processer i ett sammanhängande serviceutbud till kund.
Lönecentrets uppdrag är att administrera löner, ansvara för systemadministration samt pensions- och försäkringsfrågor.

Lönecentret är placerat i Älvsbyns kommun och är en fristående resultatenhet som leds av en egen chef. I linjeorganisationen är resultatenheten direkt underställd kommunchefen i Älvsbyns Kommun. Enheten är intäktsfinansierad och får ersättning för de utförda tjänsterna från samverkansparterna i de båda kommunerna, Älvsbyn och Piteå.
I lönecentret kommer ca 6 500 löner att administreras varje månad. Lönecentret består av chef, lönekonsulter, systemadministratör och pensions- försäkringshandläggare, totalt ca 10 personer.
Vi erbjuder Dig ett spännande uppdrag där Du får vara med i uppstarten av det nya lönecentret och medverka i ett aktivt utvecklings- och förändringsarbete tillsammans med chef och kollegor, där målet är att skapa likvärdiga rutiner och arbetssätt.

Som systemadministratör kommer du att ingå i löneteamet som har uppdrag att administrera ca 6500 löner inklusive förtroendevalda och uppdragstagare. Du kommer att ha en viktig roll att tillsammans med lönekonsulterna arbeta med att utveckla löneprocessen.

Publiceringsdatum
2016-06-17

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att administrera lönesystemet Personec P, bland annat lönebearbetningar, verkställande av lön, tabelluppdateringar, löpande underhåll av lönesystemet tillsammans med leverantören, integrationer mellan våra olika system. Att planera och utbilda chefer och anställda i de olika systemen är en viktig del som ingår.

Profil
Vi söker dig som arbetar eller har arbetat med systemförvaltning och lön. Kunskap i lönesystemet Personec P, Allmänna Bestämmelser (AB) samt kunskap om ekonomiperspektivet i systemet är meriterande.
Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat på ett organiserat, välplanerat och effektivt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och säkerställer att budskap når fram. Du tycker om att samarbeta och är bra på att sätta upp och hålla tidsramar.
Du är serviceinriktad, har förståelse för att vi är till för andra och drivs av viljan att underlätta för dem vi är till för. Du har självfallet goda kunskaper och ett brinnande intresse för lönehantering/löneadministration. Du tycker om att arbeta i team, är utåtriktad, har en praktisk attityd till problemlösning. Som person är du ansvarstagande, noggrann och har ett konsultativt arbetssätt. Vi värdesätter att du har god analytisk förmåga, är flexibel och självständig.

Kvalifikationer
Du har lämplig eftergymnasial utbildning gärna med personaladministrativ inriktning, eller annan utbildning som bedöms relevant. Du har goda kunskaper i kollektivavtal inom kommunala sektorn och är väl förtrogen med att använda IT-stöd i arbetet.

Allmänt för tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, tillträde 1 september 2016 eller efter överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning, ange löneanspråk.
Anställningsvillkor enligt avtal. Kommunen strävar efter en jämn fördelning mellan kvinnor och män samt en ökad mångfald inom alla yrkesområden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-07
Ange följande referens när du ansöker: 70/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Personalchef Karin Berglund 0929-17118

Facklig kontakt
Facklig repr Anna Lundberg 0929-17000vx

Företag
Älvsbyns kommun

Adress
Älvsbyns kommun
Storgatan 27
94285 ÄLVSBYN

Kontorsadress
Storgatan 27

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2911732

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Älvsbyns Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Älvsbyns Kommun: