System support – Superuser & utbildare
Bravida / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravida i Stockholm,
Södertälje,
Eskilstuna,
Västerås,
Örebro eller i
hela Sverige Bravida är Nordens främsta totalleverantör av installations- och servicetjänster med cirka 9 000 medarbetare. Bravida levererar såväl specialisttjänster som helhetslösningar inom el, vs och ventilation och erbjuder allt från design och projektering till installation, drift och underhåll. Bravida finns representerade på drygt 140 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland.
www.bravida.seSWIT söker för Bravidas räkning en System supporter. Du kommer att ingå i Bravidas Second line tillsammans med två kollegor. Du erbjuds en varierande roll med mycket ansvar, problemlösning och social kontakt. Du arbetar på Bravidas huvudkontor vid Telefonplan. Bravida är i en offensiv fas och växt mycket de senaste åren och man har nyligen börsintroducerats.
Publiceringsdatum2015-10-20Dina arbetsuppgifterSupportera och bemanna Second Line i Service Desk och hantera supportärenden (Incidenter och Problem) i några av Bravidas mest centrala applikationer. Du ska inte bara kunna lösa den tekniska delen av problemet utan också i dialog kunna vägleda och i viss mån utbilda användaren i nedanstående system;
• Agresso
• Bravidas inköpssystem
• Bravidas mobila arbetsordersystem för Service
• Bravidas Projekthanteringsystem)
Utöver support så skapar och uppdaterar du utbildningsmaterial och användarinstruktioner för ovanstående system. Du planerar och genomför användarutbildningar och bidrar på så sätt till att öka kompetensen inom organisationen samt Service Desk. Du ingår i Bravidas IT avdelning och kommer också att delta i gemensamma IT och verksamhetsprojekt.
I normalfallet är tidsomfattningen för de olika arbetsuppgifterna 50 % support och ärendehantering samt 50% utbildning och projektarbete, men fördelningen kan skifta beroende på situation och behov.
KvalifikationerVi söker dig som har jobbat inom ett stort företag och har en god förståelse för affärssystem och vana att agera som "Superuser", utöver det ser vi gärna att du har erfarenhet av eller intresse för att utbilda andra inom IT/System. Det är av stor betydelse att du kan förstå användarens problem och bidra med kompetens inom IT-området, dessutom krävs en betydande insikt i de processer, system, program och teknik som används i Bravidas IT-miljö. Vi tror även att du har vana av att jobba mot externa systemleverantörer och/eller driftspartners.
Du har god kunskap och insikt i:
• Citrix-miljön och hur den samspelar med övriga centrala och lokala systemen
• Supportverktyg (exempelvis Supportpoint, Teamviewer)
• Större affärssystem, gärna Agresso
Som person är du kommunikativ, framåt och mån om att hjälpa användare och sprida kunskap. Du är van att samarbeta och själv söka information om du inte redan har den. Du tycker om att lösa problem och att jobba serviceinriktat. Arbetet är mycket socialt och kommunikativt vilket vi tror att du trivs med. I tjänsten förekommer resor och det är därför viktigt att du är flexibel och van att prioritera.
Övrig informationOvanstående tjänst är en rekrytering, där du anställs av SW IT som konsult under de första sex månaderna. Behovet är brådskande och man ser gärna att du kan börja så snart som möjligt - men rätt person är viktigast! Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Markus Öhman, 070-471 02 43.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Dagtid
ErsättningEnl ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarkus Öhman +46 70-4710243
FöretagBravida
AdressBravida
Mikrofonvägen 28
12681 Stockholm
KontorsadressMikrofonvägen 28
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2487239
Observera att sista ansökningsdag har passerat.