System Specialist Contact Center

Vattenfall AB / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vattenfall AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

En spännande vardag - för en fossilfri framtid. Hos oss får du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens elnät.

Avdelningen Kundrelationer har ett helhetsansvar för Eldistributions kundkontakter med privat och företagskunder. Inom avdelningen hanterar vi standardärenden för att ansluta kunder till elnätet när man exempelvis ska flytta, bygga nytt eller installera solceller. Vi tar även hand om felanmälan vid strömavbrott. Avdelningen består av sju grupper med olika fokus i processen att ansluta en kund till elnätet. Du kommer att ingå i Workforce Management (WFM) gruppen där du samarbetar med kollegor som stöttar verksamheten med resursplanering, prognostisering, ärendestyrning och uppföljning.

Vi söker nu en specialist med erfarenhet av att underhålla, konfigurera och optimera vår Contact Centerplattform (Genesys). Rollen kräver en god kunskap om tekniken inom Contact Center i kombination med ett stort kundfokus. Tillsammans med dina kollegor i WFM teamet kommer du att ha en viktig roll för att i att säkerställa effektivitet och kvalitet i våra kundmöten.

Din roll som System specialist
• Designa, konfigurera och underhålla köhantering, routing, IVR, script och rapportering.
• Övervaka systemets prestanda, felsök och implementera lösningar för att säkerställa optimal systemfunktionalitet.
• Implementera strategier för att möjliggöra first contact resolution, minska väntetider för samtal och öka den övergripande kundnöjdheten.
• Använd analysverktyg för att samla in insikter från kundinteraktioner och ge datadrivna rekommendationer på processförbättringar.
• Generera regelbundna rapporter på viktiga KPIer.
• Automatisera processer och utveckla rapporter till Power BI.
• Utbilda kollegor i användningen av funktionerna i kontaktcenterplattformen för att skapa förståelse och ett bra arbetssätt.
• Utför felsökning och avhjälpa problem relaterade till kontaktcentrets infrastruktur.

Publiceringsdatum
2023-12-11

Bakgrund
Systemingenjör eller mjukvaruingenjör
Erfarenhet av Genesys eller liknande kontaktcenterplattform.
Kunskaper i skript och kodning
Erfarenhet av Power BI är meriterande
Erfarenhet av arbete inom kundservice
Mycket god datorvana, framförallt i Excel.
God kommunikationsförmåga i tal och skrift, både på svenska och engelska.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker en resultat- och förrändringsorienterad person med en naturligt analytisk förmåga som kan bidra till att styra vår operativa verksamhet i en många gånger fartfyllt vardag. Du är ansvarstagande och självgående vilket gör att du utan problem kan driva arbetet framåt på egen hand. Din samarbetsförmåga är mycket god och du stimuleras av att uppnå resultat.

Mer information
Vi erbjuder
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle så erbjuder vi en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling. Vi uppmuntrar dig som vill komma vidare och utforska nya områden inom företaget. Med vår karriär- och utvecklingsmodell vill vi skapa tydlighet i vilka möjligheter du har att utvecklas i den inriktning du vill. Det är viktigt att hela livet fungerar och därför är vi måna om att våra medarbetare upplever en god balans mellan arbete och fritid. Vi är övertygade om att mångfald och inkludering leder till nytänkande, förbättrade affärsresultat och ökat engagemang och vi strävar efter att representera mångfalden bland våra kunder och samhället vi verkar i.

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande chef Anita Tidner, 070-296 81 59.
För mer information kring själva rekryteringsprocessen, kontakta Ida Fågelqvist, 070-048 76 82.
Fackliga representanter för denna tjänst är Christian Ericsson, Ledarna, Anne-Marie Sjöbohm, Akademikerna, Asim Nokic, Unionen, Ulf Tengman, SEKO. Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00.

Placeringsort: Solna

Känns detta som ett jobb för dig? Vi ser fram emot din ansökan senast 14 januari 2024. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, vänta därför inte till sista dagen med din ansökan.

Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om företaget
Vattenfall Eldistribution AB distribuerar el till hushåll, företag och samhälle - dygnet runt året om. Vårt elnät är över 12 000 mil långt och vi distribuerar el till nästan 900 000 kunder. Vi bygger, driver, underhåller och investerar i vårt elnät för att du som kund ska få en tillförlitlig leverans. Läs mer om oss här: https://www.vattenfalleldistribution.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Vattenfall AB (org.nr 556036-2138)

Arbetsplats
Solna - Vattenfall Eldistribution

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Vattenfall AB

Jobbnummer
8320221

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vattenfall AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vattenfall AB: