System Engineer inom IT Workplace till Swedish Match

Swedish Match / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Swedish Match i Stockholm, Tidaholm, Vetlanda, Kungälv, Göteborg eller i hela Sverige

Sigma är en ledande leverantör av tjänster inom IT, Management och Informationslogistik. Med nordiska kunder som bas levererar vi på en internationell marknad och fokuserar på funktionella åtaganden. Sigma är noterat på Stockholmsbörsen och har cirka 1500 medarbetare i nio länder. www.sigma.se

Om Swedish Match:
Swedish Match är en internationell koncern som utvecklar, producerar, marknadsför och säljer marknadsledande varumärken som exempelvis General, ETTAN, Göteborgs Rapé, Onico, och Solstickan. Swedish Matchs varumärken är resultatet av mötet mellan hundraårig kunskap och råvaror av högsta kvalitet. Scandinavia Division ansvarar för utveckling, produktion, marknadsföring och försäljning av rökfria produkter inom den Skandinaviska marknaden. Antalet anställda i koncernen är ca 4 400 och huvudkontoret ligger i Stockholm. Swedish Match aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm (SWMA).

Nu söker Swedish Match en System Engineer till grupperingen Managed Workplace inom Group IT, och vi på Sigma har fått förtroendet att hjälpa till med rekryteringen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2016-08-17

Om tjänsten
Enheten Managed Workplace har ett helhetsansvar för hela den klientplattform och klientinfrastruktur som samtliga användare inom Swedish Match nyttjar. Klientplattformen innehåller allt från PC-klienter till telefoner, surfplattor och printlösningar. I denna roll kommer du att få vara med att påverka vilka IT-lösningar som ska implementeras och säkerställa bästa tänkbara leverans gentemot övriga delar av organisationen.

Tjänsten innebär ett stort ansvar då du förväntas ha en helhetsblick över tjänsterna inom klientområdet. Du kommer att få arbeta aktivt med service management och följa upp och säkerställa leveransen av olika tjänster från diverse externa leverantörer inom området.

Du kommer också att få möjlighet att vara delaktig i olika projekt samtidigt som du kommer att vara med och ta ansvar för den dagliga verksamheten och driften av klientplattformen. Du kommer att få arbeta med avancerad teknisk problemlösning där du får möjlighet att ta dig an komplicerade incidenter och problem.

Mer konkret innebär rollen bland annat följande ansvarsområden och arbetsuppgifter:

Arbeta med hela klientinfrastrukturen med service management och säkerställa avtalad leverans från diverse externa leverantörer. Underhåll och support av verktyg specifika för klientplattformen och hanteringen av denna. Daglig drift och övervakning av Swedish Matchs globala klientplattform vilken inkluderar bland annat PC-klienter, mobiltelefoner, printers, konferensutrustning samt annan kringutrustning. Arbeta med avancerade tekniska problemställningar samt tillhandahålla 2nd och 3rd line support inom klientområdet. Vidareutveckla och underhålla självbetjäningsportalen och aktivt arbeta med att automatisera olika tjänster och funktioner. Aktivt arbeta enligt ITIL med Incident-, Request- och Problem-processerna och hantera ärenden som kommer in. Utveckla script och policys för att förvalta och förbättra driftmiljön.
Tjänsten är på heltid och är placerad i centrala Stockholm på Swedish Matchs huvudkontor.

Profil
Vi söker dig som har ett starkt logiskt tänk och som är mån om att tillhandahålla en hög servicenivå. Som person trivs du med att driva saker framåt och att ha många saker igång parallellt. Du ser gruppen som en helhet där leveransen och leveranskvalitén gentemot övriga organisationen är högsta prioritet.

För att passa för denna position ser vi att du har arbetat i minst 3-5 år med klientinfrastruktur, infrastrukturella projekt och klientplattformar

Tekniska kunskaper och erfarenheter som krävs är följande:

Mycket goda kunskaper kring Windows klientoperativ (primärt Windows 7 och Windows 10) Goda kunskaper avseende SCCM 2012 Goda kunskaper gällande Active Directory och Group Policys Avancerade kunskaper gällande felsökning och root cause analysis Erfarenhet av ITIL
Utöver ovanstående är det starkt meriterande med följande:

Kunskaper gällande sciptning och automatisering av tjänster Erfarenhet av Office365 Erfarenhet av MDM-lösningar (exempelvis Mobile Iron) Erfarenhet av printlösningar
Avslutningsvis krävs det att du kommunicerar obehindrat i tal och skrift i såväl svenska som engelska.

Din ansökan:
Tycker du att tjänsten verkar intressant, stämmer väl in på din kompetens och är en roll som du skulle vilja ta dig an? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev till maria.soderlund@sigma.se . Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryteringsansvarig Maria Söderlund på 070-210 27 05 eller maria.soderlund@sigma.se .

Vi behandlar inkomna ansökningar löpande och tjänsten ska tillsättas snarast, så sök redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare/heltid Tillsvidare

Ersättning
Marknadsmässig

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-30
Ansökan kan skickas till e-postadress: maria.soderlund@sigma.se
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Söderlund +46 702102705

Företag
Swedish Match

Adress
Swedish Match
Lindholmspiren 9
41756 Göteborg

Kontorsadress
Lindholmspiren 9

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2998055

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Swedish Match

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Swedish Match: