Svensktalande Customer Advisor

Nordax Bank AB (publ) / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nordax Bank AB (publ) i Stockholm, Malmö, Storuman eller i hela Sverige

Om rollen
Vi är en bank. Trygga och pålitliga, men mer framåtlutade och snabbfotade än många andra banker och med en företagskultur som präglas av samarbete och ett stort hjärta för våra kunder och varandra! Sedan starten 2003 har Nordax haft en stark tillväxt och utveckling. Vid vårt kontor i Vasastan bygger vi - ca 300 kollegor - gemensamt framtidens bank - för det nya vanliga sättet att leva!

Personal Loans är en del av Customer Operations och här levererar vi förstklassig service genom att hjälpa våra kunder till en bättre privatekonomi som samtidigt skapar positiva kundupplevelser och våra affärer.

Nu söker vi ytterligare en Customer Advisor till vårat svenska team där du kommer att hjälpa våra kunder med sin privatekonomi, samtidigt som du säkerställer att vi beviljar lån på ett ansvarsfullt sätt.

Rollen innebär i korthet:

• Att ge befintliga kunder på den svenska marknaden service genom merförsäljning av lån och försäkringar.
• Inkommande samt utgående samtal per telefon genom en rådgivande dialog med befintliga kunder för att identifiera deras behov och skräddarsy lösningar därefter
• En viss administration kopplat till samtalen

Vem vi tror att du är
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som bör andas en stor portion framåtanda, målfokus, noggrannhet och kommunikation, och som får energi av att gå all in för kunden!

Precis som vi, ser du det som en självklarhet att dela med dig av dina erfarenheter och åsikter och verkar för en positiv och utvecklande arbetsmiljö.

Med på vår resa vill vi ha dig som vill, kan och vågar bära Nordax matchtröja med stolthet för vår fina kultur samt den utveckling vi ser framför oss. Känner du dessutom igen dig i våra värderingar: Helhjärtade, ansvarstagande och utmanare - då kan du mycket väl vara den vi söker!

För att lyckas i rollen ser vi vidare att du:

• Pratar och skriver svenska flytande
• Brinner för att hjälpa våra kunder över telefon
• Har erfarenhet av serviceyrket med fördel från roller inom exempelvis butik, restaurang, resebolag, telefon eller liknande- resten lär vi dig!

Praktisk information:

• OBS! Urval kommer att ske i mitten av januari- men ansök redan nu!
• Start: Efter Överenskommelse
• Placering: Stockholm, Gävlegatan 22
• Anställningsform: Tillsvidare (vi tillämpar 6 månaders provanställning).
• Fast lön
• Arbetstider: Varierar mellan 08:30 -17:00

Vad händer nu?
Eftersom vi bearbetar ansökningar löpande kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därmed inte med att skicka in din ansökan redan idag. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist, Sara Rensfeldt på sara.rensfeldt@nordax.se.

Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs (https://help.alvalabs.io/en/collections/1831924-for-candidates) assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2020-12-08

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-01-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nordax Bank AB (publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nordax Bank AB (publ) (org.nr 556647-7286)

Arbetsplats
Nordax

Jobbnummer
5479349

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nordax Bank AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nordax Bank AB (publ):