Svenska kyrkan i Partille söker IT-samordnare

Svenska kyrkan i Partille / Datajobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska kyrkan i Partille i Partille

Uppdraget: Uppdraget är att förvalta och utveckla IT-funktionen så att den har god förmåga att stödja verksamheten, är kostnadseffektiv, användarvänlig, säker och uppfyller kvalitetskraven. Uppdraget är också att bidra till att teknik används på ett optimalt sätt.

Arbetsbeskrivning: Arbetet som IT-samordnare innebär att på uppdrag av administrativ chef ansvara för vissa övergripande uppgifter, i huvudsak IT-support och drift av egna system. I tjänsten ingår inköp, licensansvar, installering och service av hårdvara, kringutrustning, nät och mjukvara.

Som IT-samordnare...

* hjälper du dagligen användarna att diagnostisera, prioritera och lösa ärenden och ansvarar för servrar och nätverk samt är behjälplig med telefoniärenden.

• samordnar du pastoratets IT-frågor, förvaltar och utbildar i verksamhetssystemen samt angränsande system.

• ansvarar du också för tilldelning av behörigheter och behörighetsproblem och ska vid behov kunna göra uppdateringar på hemsidan.

• arbetar du med pastoratets styrdokument inom IT- och telefoni och utveckling av IT-infrastrukturen i samverkan med nationell nivå i Svenska kyrkan.

• medverkar du till ett effektivt och säkert IT-utnyttjande inom pastoratet och löser IT-relaterade problem och utvecklingsfrågor.

• arbetar du också med upphandlingsfrågor inom ett bredare fält.

Stora delar av uppdraget består av större och mindre projekt. Projektledning ingår i tjänsten. Du behöver ha förståelse för strategiska beslut, konsekvenser och beslutsfattande i en stor organisation.

I rollen som IT-samordnare förväntas du ha ett övergripande ansvar för samordning av pastoratets IT-frågor.

Tjänsten har en tydlig utvecklingsinriktning mot verksamhetens nuvarande och framtida behov.

Du har ett stort intresse för IT-frågor, vilket är en viktig förutsättning för att sprida engagemanget. Effektivisering genom IT är angelägen för dig och du håller dig kontinuerligt uppdaterad.

Du är serviceinriktad och har förmåga att prioritera. Du har en god kommunikativ och pedagogiskt förmåga och ett positivt professionellt förhållningssätt. Du är socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang och är duktig på att skapa kontakter och underhåller relationer.

Du gillar att arbeta nära användare och har en starkt pedagogisk inställning i det. Som person är du resultatinriktad, strukturerad, effektiv och noggrann. Samtidigt är du lösningsfokuserad och flexibel.

Du har
• akademisk examen inom relevant område
• minst två års aktuell yrkeserfarenhet från likande roll

Det är meriterande om du har arbetat inom Svenska kyrkan tidigare och om du har erfarenhet av Svenska kyrkans IT-miljö. Vi använder Svenska kyrkans gemensamma IT-plattform, GIP, och har tecknat avsiktsförklaring för Gemensamt administrativt stöd, GAS.

Du har kännedom om Svenska kyrkan, och självklart delar du våra värderingar.

Tjänsten är på 100 % och tillsvidare, provtjänstgöring kan vara aktuell.

Körkort och tillgång till bil är ett krav.

Tillträde snarast.

Svenska kyrkan i Partille vill genom Jesus Kristus visa på Guds möjligheter i mötet med varandra och världen. Partille pastorat omfattar hela Partille kommun och består av tre församlingar, förskola och kyrkogårdsförvaltning. Pastoratet gränsar till östra Göteborg.

Publiceringsdatum
2016-11-07

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-21
Ange följande referens när du ansöker: Ansökan IT-samordnare

Kontakt
Ingegärd Oad ingegard.oad@svenskakyrkan.se 0313404205

Företag
Svenska kyrkan i Partille

Adress
Svenska kyrkan i Partille
Box 67
43321 PARTILLE

Kontorsadress
Gamla Kronvägen 36

Jobbnummer
3147419

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska kyrkan i Partille

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska kyrkan i Partille: