Svenska kraftnät söker strategisk inköpare med kategoriansvar fö

Svenska Kraftnät / Inköpar- och marknadsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Kraftnät i Sundbyberg, Stockholm, Täby, Norrtälje, Västerås eller i hela Sverige

Vill du vara med när vi investerar i nästa generations elnät?

Svenska kraftnät står inför en lång period av stora investeringar och vi håller på att etablera kategoristyrning i vårt inköpsarbete. Är du övertygad om att strategiskt inköp kräver tvärfunktionellt samarbete? Brinner du för att leda förändringsarbete i samverkan med stora delar av organisationen? I sådant fall kan Svenska kraftnät erbjuda dig ett intressant och utvecklande arbete.

Tjänsten är tillsvidare och placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg, alldeles intill Sundbybergs station med goda pendlingsmöjligheter från bland annat Stockholm city, Uppsala, Knivsta, Enköping eller Västerås.

Arbetsgruppen
Inköpsenheten består av ett tiotal personer som arbetar med strategiskt, taktiskt och operativt inköp. Vår vision är att vara en affärsmässig beställare under hela produktlivscykeln.

Publiceringsdatum
2017-11-17

Arbetsuppgifter
Du leder kategoristyrningen av IT, vilket innebär att du sammankallar och leder arbetet med ditt kategoriteam. Du ska arbeta för att säkerställa att vårt behov avseende kvalitet och kostnadseffektivitet under IT-systemens hela livscykel tillgodoses under inköpsprocessen: från kravställning och upphandling till kontraktsförvaltning och leverantörsutveckling.

Tjänsten fokuserar på det strategiska kategoriarbetet samt ansvaret för processen som säkerställer att inköpen sker i enlighet med kategoristrategin. Genomförande av upphandling, kontraktsförvaltning och leverantörsuppföljning ingår. Du förväntas också att bidra till den övergripande vidareutvecklingen av inköpsarbetet där det finns stort utrymme att få vara med att både utveckla och påverka arbetssätt och rutiner.

Upphandlingar på Svenska kraftnät genomförs enligt LUF, lagen om offentlig upphandling inom försörjningssektorerna. Du har många interna kontaktytor samt extern kontakt med en internationell leverantörsmarknad.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har en stark affärsmässig drivkraft och ett intresse av utmaningar och möjligheter inom IT-inköp. Du har goda erfarenheter av att leda samarbete med olika funktioner för att tillsammans lösa problem på ett konstruktivt sätt. Vi värdesätter att du tänker strategiskt och driver mot bästa möjliga resultat för verksamheten som helhet. Då inköpsfunktionen och arbetet med kategoristyrning inom IT är under utveckling bör du även vara förändringsbenägen och bra på att strukturera och tydliggöra processer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Bakgrund
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi, IT, inköp eller motsvarande utbildning relevant för tjänsten. Du har minst 5 års erfarenhet av IT-branschen i säljande eller genomförande roller som t ex KAM eller projektledare; alternativt minst 5 års erfarenhet av strategiskt inköp med kategoriansvar. Vidare har du även en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, på såväl svenska som engelska.

Erfarenhet av lagen om offentlig upphandling (LUF eller LOU) är meriterande.

Svenska kraftnät arbetar med kompetensbaserad rekrytering vars syfte är att se till varje persons kompetens och därmed främja mångfald och motverka diskriminering. Eftersom vi arbetar med viktig infrastruktur i samhället är våra tjänster säkerhetsklassade och svenskt medborgarskap är därför ett krav. För att få anställning hos oss har vi även krav på godkänt resultat efter genomförd säkerhetsprövning.

Vill du veta mer, kontakta gärna rekryterande chef: Min Hou, tel. nr. 010-475 86 20 alternativt HR-specialist Josefine Elinder, tel. nr. 010-475 86 38. Fackliga representanter är Maria Bergqvist, SACO, tel. 010-475 82 90 och Stefan Ekberg, ST, tel. 010-475 82 91. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.

Välkommen med din ansökan senast den 11 december 2017. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Svenska Kraftnät

Adress
Svenska Kraftnät
box 1200
17224 Sundbyberg

Kontorsadress
Sturegatan 1

Jobbnummer
3809786

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Kraftnät

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Kraftnät: