Svenska kraftnät söker inköpare/upphandlare

Svenska Kraftnät / Inköpar- och marknadsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Kraftnät i Sundbyberg, Stockholm, Täby, Norrtälje, Västerås eller i hela Sverige

Vill du arbeta som inköpare inom en spännande och expansiv bransch?

Svenska kraftnät är inne i en expansiv fas. Vi står inför en lång period av stora investeringar och organisationen växer. Detta innebär ökade krav på inköpsfunktionen och behov av nya arbetssätt. Vi rekryterar nu en inköpare/upphandlare för att förbättra stödet till verksamheten. Du kommer att ingå i en grupp på sju personer på inköpsenheten. Din placering blir på Svenska kraftnäts kontor i Sundbyberg.

Publiceringsdatum
2014-08-22

Arbetsuppgifter
Du kommer att stödja verksamheten vid avrop mot Svenska kraftnäts egna ramavtal och mot statliga ramavtal. I vissa fall kommer du att genomföra förnyad konkurrensutsättning. 

Du kommer även att genomföra upphandlingar, i huvudsak behov för våra kontor. Detta innebär att utarbeta förfrågningsunderlag och avtal, utvärdera anbud och förhandla samt förvalta ingångna avtal. Vid mindre upphandlingar som görs ute i verksamheten kommer du att fungera som stöd.

Du kommer också att ansvara för förvaltningen av inköpsverksamhetens IT-system samt vara expertanvändare av systemen. Idag omfattar IT-systemen e-handelsmodul i affärssystemet Agresso samt Mercell som används för att publicera anbudsförfrågningar. Vi kommer framöver att utvärdera införande av fler IT-system, bl a kvalificeringssystem, avtalsdatabas och uppföljning av leverantörers prestationer. I rollen ingår också att uppdatera vår inköpsplan och att ansvara för inköpsenhetens del av Svenska kraftnäts hemsida och intranät.

Arbetet bedrivs i nära samarbete med medarbetare inom Svenska kraftnät och övriga inom inköpsenheten. Du kommer också ha olika externa kontakter.

Våra upphandlingar genomförs enligt LUF, lagen om upphandling inom försörjningssektorerna.

Bakgrund
Du har 3-årig godkänd gymnasieutbildning, gärna kompletterat med utbildning inom inköp/offentlig upphandling från Yrkeshögskola eller liknande. Du skall ha erfarenhet av operativt inköpsarbete. Erfarenhet av lagen om offentlig upphandling (LOU eller LUF) är meriterande. Tjänsten kräver också god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska.

Vi söker dig som är serviceinriktad med god samarbetsförmåga. Du är noggrann samt har förmåga att skapa ordning och reda för ett effektivt arbete inom inköpsenheten. Ditt arbetssätt kännetecknas också av ansvarstagande och självständighet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Svenska kraftnät strävar efter en kreativ blandning av medarbetare - miljön ska präglas av mångfald och jämn könsfördelning. Eftersom vi arbetar med viktig infrastruktur i samhället så är våra tjänster säkerhetsklassade. Svenskt medborgarskap är ett krav.

Vill du veta mer, kontakta gärna inköpschef Ulrika Hesslow, 010-475 84 98, eller HR-Specialist Sofie Westerberg, 010-475 86 15. Fackliga företrädare är Katherine Elkington (SACO), tel 010- 475 83 95 och Lena Kvist (ST), tel 010-475 81 41 . Du når oss också via mail: fornamn.efternamn@svk.se .

Välkommen med din ansökan senast den 22 september 2014. Vi tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Svenska Kraftnät

Adress
Svenska Kraftnät
Svenska kraftnät Box 1200 172 24 Sundbyberg
17224 .

Kontorsadress
Svenska kraftnät Box 1200 172 24 Sundbyberg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
1972821

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Kraftnät

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Kraftnät: