Svenska kraftnät söker en Teknisk Förvaltare

Hrm Affärsutveckling I Stockholm AB / Fastighetsskötarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla fastighetsskötarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hrm Affärsutveckling I Stockholm AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Vill du också arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Vill du vara med och definiera framtidens kraftsystem i Sverige? Svenska kraftnät är inne i en expansiv fas präglad av stora investeringar med syfte att bygga ut och förnya Sveriges stamnät för el.

Publiceringsdatum
2023-01-12

Om tjänsten
Svenska kraftnät söker nu dig som vill arbeta i en kompetenskraftig miljö där du blir en viktig nyckelperson i en samhällsviktig verksamhet och säkerställer att Svenska kraftnät kontinuerligt utvecklar verksamheten till ett kraftsystem i förändring. Du kommer att tillhöra Enheten Fastighet som består av 9 personer.

I rollen som teknisk förvaltare ansvarar du för service, drift och underhåll av tekniska installationer, underhålls- och investeringsprojekt samt lokalanpassningar. Du arbetar långsiktigt och affärsmässigt med underhållsplanering av mycket varierande art och kommer även själv att leda projekt.

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg. Det är en tillsvidareanställning på heltid.

Arbetsuppgifter
Du förvaltar, initierar, utreder samt projekterar olika projekt och tillser att vi följer lagar och regler inom området. I ditt ansvar ingår att budgetera, planera, avropa tjänster, upphandla, samordna, byggleda och följa upp projekten. Ditt ansvar handlar också om att tillse att relevanta serviceavtal finns på plats samt att vårda relationen med leverantörerna.

Du kommer att ha ett nära samarbeta med förvaltningsområdets andra tekniska förvaltare, fastighetsförvaltare, inredningsansvarig, lokalstrateg, fysisk säkerhet och FM. Du kommer vara en viktig del i utvecklingen av fastighetsområdet. En viktig del är också att vårda relationerna med kärnverksamheten. Byggnaderna och lokalerna har stora tekniska installationer och avser skyddsobjekt, vilket kräver en noggrann och varsam hantering för att säkra framdriften och rikets säkerhet.

Du ansvarar också för att vara delaktig i fastighetsenehetens drivningsarbete för att utveckla organisationen för framtiden.

Då Svenska kraftnät har kontor runt om i landet är tanken att du kommer ansvara för norra Sverige vilket medför att du då och då kommer att behöva resa till våra kontor för att hantera förvaltningen. Detta kan dock komma att ändras.

Enheten leds av enhetschef fastighet.

Bakgrund
Du har relevant akademisk utbildning, minst kandidatexamen, eller erfarenheter som Svenska kraftnät bedömer likvärdig.

Vi söker dig med dokumenterad erfarenhet, kunskaper och arbetslivserfarenheter av fastighetsförvaltning. Du har även baskunskaper om projektmodeller, projektverktyg och om de processer som styr projektarbetet. Du har en god kommunikativ förmåga att kunna uttrycka dig väl på både svenska och engelska i tal och skrift samt har B-körkort.

Meriterande är att du har erfarenhet av fastighetsförvaltning av skyddsobjekt samt erfarenhet från samhällsviktig verksamhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att agera hyresgästens representant vid ett ny-, till- eller ombyggnadsprojekt och förståelse av processen vid upphandlingar av varor och tjänster enligt LOU eller LUF.

Dina personliga egenskaper

Vi söker en person med stor personlig mognad som har förmågan att bygga tillit, förtroende, skapa goda relationer och nätverk över hela verksamheten. Vi söker en person som är tillgänglig och kan prioritera bland arbetsuppgifter samt har lätt att planera på kort och lång sikt. Vår bästa kandidat driver på arbetet och uppnår satta mål och delmål med goda resultat.

Tjänsten kräver en person som kan planera, organisera och prioritera sitt arbete på ett effektivt sätt, som sätter upp och håller tidsramar. Det krävs även helhetssyn där man har ansvar och strukturerar själv upp angreppssätt och driver projekten vidare. God samarbetsförmåga blir nyckeln. Vi söker en person som är pragmatisk, lyhörd och smidig i sitt förhållningssätt som lyssnar in kommunicerar och löser uppgifter på ett konstruktivt sätt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vill du veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar vi med HRM Affärsutveckling. Vill du veta mer, kontakta gärna ansvariga rekryteringskonsulter Lars Anderberg, lars.anderberg@hrmab.se alt. +46 70 579 57 60 samt Lisa Ivemark Schéle, lisa.ivemark.schele@hrmab.se alt. +46 702 38 00 31.

Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, tel. 010 475 84 77 och Mikael Hedenheim, ST, tel. 010-475 84 68. Du når oss också via e-post: for-namn.efternamn@svk.se.

Sista ansökningsdag

Välkommen med din ansökan senast den 19 januari 2023. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Vårt erbjudande till dig

På Svenska kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Enligt Nyckeltalsinstitutets mätning Arbetsgivarindex är Svenska kraftnät en av elbranschens bästa arbetsgivare och arbetar utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer.

Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällsviktig organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision "Säker elförsörjning för en hållbar samhällsutveckling". Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.

Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "hrm1384".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hrm Affärsutveckling i Stockholm AB (org.nr 556720-0117), http://www.hrmab.se/

Arbetsplats
HRM Affärsutveckling AB

Jobbnummer
7335559

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hrm Affärsutveckling I Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hrm Affärsutveckling I Stockholm AB: