Svenska kraftnät söker en administratör till avdelning Anläggnin

Svenska Kraftnät / Organisationsutvecklarjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Kraftnät i Sundbyberg, Stockholm, Täby, Norrtälje, Västerås eller i hela Sverige

Här ges du möjligheten att verka på en myndighet som befinner sig i en spännande fas! Europas äldsta stamnät ska genom statliga investeringsbeslut i mångmiljardklassen rustas upp i sin helhet för att säkerställa att Sverige även i framtiden kan transportera den el som behövs för både Sveriges säkerhet, men även för din komfort i vardagen.

Som administratör på enheten Framkomlighet och Samhällshantering arbetar du nära dina kollegor med att hantera de remisser som kommer in till Svenska kraftnät. Du arbetar också med att förvalta Svenska kraftnäts tillstånd och avtal.

Enhet Framkomlighet och Samhällsplanering består av två funktioner. Enhetens framkomlighetsspecialister genomför analyser inom tillstånds- och markåtkomstfrågor och undersöker eventuella hinder såsom exempelvis naturskyddsområden och militär mark inför planeringen av anläggningsprojekten. Enhetens planhandläggare arbetar med plan-, bygglovs-, samråds- och tillståndsremisser som ställs till myndigheten från andra statliga och kommunala myndigheter och detta görs med stöd av andra berörda enheter på Svenska kraftnät. Enheten ansvarar även för förlängning och förvaltning av Svenska kraftnäts koncessioner, tillstånd och avtal.

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg.

Publiceringsdatum
2020-03-04

Arbetsuppgifter
I rollen som administratör kommer du främst att arbeta med ärendehantering för att stödja Samhällsplaneringsfunktionen samt förvaltning av Svenska kraftnäts tillstånd och avtal. Tjänsten kommer att innefatta:

> Hantering av ärenden kopplat till samhällsplanering och andra frågor kopplat till förvaltningen av Svenska kraftnäts anläggningar.
> Hämtning och sammanställning av inkomna remisser
> Registrera handlingar (dokument) i Svenska kraftnäts ärendehanteringssystem W3D3, Alfresco m.fl.
> Strukturera och hantera förvaltning av olika typer av tillstånd och avtal.
> Handläggning av ansökningar/tillstånd samt dokumentation av inkomna avtal, tillstånd m.m.
> Ta fram fastighetsägareförteckningar
> Administration och bokningar i samband med externa möten och interna möten
> Föra protokoll från interna och externa möten
> Stötta Svenska kraftnäts organisation med administration

Din bakgrund
Vi vill att du har:

> Erfarenhet av administrativt arbete
> God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
> Erfarenhet av att registrera/diarieföra handlingar (dokument) i ärendehanteringssystem t.ex. W3D3.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor eller energibranschen. Det är även meriterande att ha arbetat med ärendehantering kopplat till samhällsplanering eller liknande.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har en fallenhet för administrativa uppgifter. Du är noggrann, strukturerad och värdesätter ordning och reda i ditt arbete. Som person är du ödmjuk och har en god samarbetsförmåga där du kommunicerar med andra på ett konstruktivt sätt. Rollen kräver mycket kontakter både inom och utanför enheten.
Enheten och avdelningen arbetar just nu med utveckling av sina processer vilket ställer krav på att du som person är flexibel och anpassningsbar. Du kan snabbt sätta dig i nya administrativa uppgifter och bidrar till ett strukturerat arbetssätt. Vidare trivs du med att arbeta självständigt och målinriktat.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vill du veta mer, kontakta gärna rekryterande chef Martin Görnebrand, tel. nr. 010-475 86 35 alternativt HR-partner Rebecca Bergqvist Knutsson, tel. nr. 010-475 88 61. Fackliga representanter är Erik Böhlmark, SACO, tel. 010-475 86 14 och Stefan Ekberg, ST, tel. 010-475 82 91.
Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.

Välkommen med din ansökan senast den 23 mars 2020. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Vårt erbjudande till dig
På Svenska kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Vi har som mål att bli branschens attraktivaste arbetsgivare. För att nå vårt mål arbetar vi alla utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer. Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällsviktig organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision om att bli ledande för en säker och hållbar elförsörjning.
Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kom-mer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt gällande kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Svenska Kraftnät

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Svenska Kraftnät (org.nr 202100-4284), http://www.svk.se

Jobbnummer
5132220

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Kraftnät

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Kraftnät: