Svenska Bostäder söker en serviceinriktad ledningskoordinator

AB Svenska Bostäder / Assistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla assistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Svenska Bostäder i Stockholm

På Svenska Bostäder arbetar du med engagerade, prestigelösa och hjälpsamma kollegor. Tillsammans med oss får du möjlighet att vara med och påverka morgondagens Stockholm samtidigt som du bygger din karriär och har roligt på jobbet. För oss är våra medarbetare vår viktigaste resurs. Vi vill att alla medarbetare ska må bra och därför satsar vi på hälsofrämjande insatser och förmåner, såsom tex. massage på arbetstid, egen idrotts- och konstförening, friskvårdsbidrag och generöst semestertillägg. Vi tillämpar flexibla och digitala arbetssätt och har flera kontor i Stockholm. Vi tillämpar givetvis möjlighet till distansarbete. Är du intresserad av att läsa mer kring det arbetet så hittar du det här på karriärsidan.

Gillar du ordning och reda och ser dig själv som utvecklingsinriktad och som spindeln i nätet? I så fall kan du vara vår nya ledningskoordinator. Vi söker dig som vill vara ett administrativt stöd till VD och ledningen på Svenska Bostäder. Det här uppdraget är för dig som trivs att vara med där det händer och som är en fena på att koordinera, strukturera, och administrera.

Rollen som ledningskoordinator

Är du ett administrativt proffs som gillar service och är skicklig på att koordinera och strukturera? Då är det här rätt utmaning för dig. Du kommer vara ett stöd till vd och högsta ledning, där arbetet blandas mellan administrativa uppgifter och med mer kvalificerade koordinerande uppdrag, som att exempelvis arbeta proaktivt med att koordinera och administrera företagsledningens möten och aktiviteter, hantera bolagsformalia och bistå i remisshanteringen. Du tar fram underlag och förbättrar interna processer och rutiner där utveckling av nya digitala arbetssätt och system är en viktig del.

I den här rollen finns stora möjligheter att både lära dig hur ett kommunalt bolag fungerar och att få utvecklas i karriären framåt.

Ansvarsområden

• Ledningskoordinering, t.ex. föredragningslistor, kallelser, bokningar, handlingar, protokoll, aktivitetslistor, förbereda agendor, minnesanteckningar
• Vd-stöd, t.ex. kommunikation/information, telefon, utredningar och uppdrag
• Bistå vd och bolagsstrateg i styrelsehantering, remisshantering, och allmän bolagsadministration
• Stöd till avdelningschefer och hantering av kommunikations- och samarbetsytor
• Vara med och utveckla de administrativa processerna på bolaget
• Genomföra bokningar och beställningar samt koordinera utbildningar, konferenser och möten

Arbetet är varierande både gällande arbetsuppgifter och i intensitet. Det är vd och bolagsstrateg som arbetsleder och hjälper dig att prioritera ifall så skulle behövas. I grunden står du dock stadigt på egna ben och du bidrar till ordning och reda, enhetlighet och effektivitet.

Vi söker dig som har

• en relevant utbildning som vi finner lämplig för tjänsten, som lägst fullgjord gymnasieexamen
• dokumenterad arbetslivserfarenhet från arbete som administratör i likvärdig roll
• god erfarenhet och förståelse för digitala lösningar och arbetssätt
• god kommunikativ förmåga i svenska i både tal och skrift

Meriterande för tjänsten är om du har

• eftergymnasial utbildning inom samhällsvetenskap, humaniora, administration eller motsvarande utbildning som vi finner är relevant för tjänsten
• erfarenhet av relevant arbete från politiskt styrd organisation.
• erfarenhet av att jobba i dokumenthanteringssystem
• erfarenhet av att arbeta med administration i Stockholms stad

Som person trivs du i en dynamisk och föränderlig miljö, har ett professionellt och proaktivt förhållningssätt. Arbetsuppgifterna spänner över en rad områden och kräver därför en stor förmåga att hantera flera frågor samtidigt med hög integritet men också stark känsla för struktur och systematik. Du är noggrann och har god förmåga att prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. För att trivas med de många kontaktytor som rollen innebär så söker vi dig som har lätt för att samarbeta, hög social kompetens och en utomordentligt stark känsla för service.

Välkommen med din ansökan.

Publiceringsdatum
2023-05-11

Övrig information
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper, ditt engagemang och dina drivkrafter. Intervjuer kommer att ske löpande under hela processen. Det innebär att beslut om anställning kan tas tidigare än sista ansökningsdag.

Svenska Bostäder bildades 1944 och ägs av Stockholms stad. Tillsammans med vårt dotterbolag Stadsholmen äger och förvaltar vi cirka 28 800 hyreslägenheter och mer än 5 000 kommersiella lokaler. Vi är för närvarande cirka 340 medarbetare. Svenska Bostäder är ett av Sveriges största bostadsbolag och har varit en central aktör i skapandet av det svenska folkhemmet. I över 75 år har vi haft en aktiv roll i byggandet och förvaltandet av bostäder och lokaler i Stockholm.

Är du intresserad av att komma i kontakt med våra fackliga representanter
https://www.svenskabostader.se/karriar/lediga-jobb/

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AB Svenska Bostäder (org.nr 556043-6429), http://www.svenskabostader.se/

Kontakt
Matilda Malmquist Glas, Bolagsstrateg
matilda.malmquist.glas@svenskabostader.se

Jobbnummer
7765764

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Svenska Bostäder

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Svenska Bostäder: